Rickard Olsson lämnar BingoLotto

Rickard Olsson lämnar BingoLotto Rickard Olsson lämnar uppdraget som programledare för BingoLotto. Lotta Engberg tar över säsongen ut. – Jag har dragits med en långvarig förkylning och har dessutom avråtts av läkare från att arbeta de närmaste veckorna. Därför har jag för alla inblandades bästa tagit beslutet att kliva av redan nu, säger Rickard.
Foto: Mathias Otterberg

Rickard Olsson har under våren dragits med en förkylning som inte vill ge med sig och därmed följt Folkhälsomyndighetens rekommendationer om att stanna hemma vid minsta symtom och att stå över resor som inte är absolut nödvändiga.

– Det har självklart varit påfrestande psykiskt att inte kunna bidra som man önskar. Jag har dock under veckan testats negativt för coronaviruset och det känns skönt. Jag har också under 16 år jobbpendlat från Stockholm till Göteborg, vilket varit slitsamt. Nu vill jag, vilket inte minst världshälsoläget fått mig att inse, i första hand ta hand om min familj, säger Rickard och fortsätter:

– Mitt avtal går ut efter den här säsongen och jag hade redan bestämt mig för att inte förlänga, utan gå vidare i mitt liv och i min karriär. Jag är både stolt och tacksam över att fått leda programmet under två omgångar (2005–2009, 2018–2020). Nu ska jag först återhämta mig, ta hand om mina närmaste och sedan titta framåt. Det känns kanon att Lotta, som gör BingoLotto superbra, kan köra resten av programmen under våren.

Hans Sahlin, vd på Folkspel:

– Vi tackar Rickard för de insatser han bidragit med under ett antal år, inte minst till förmån för föreningslivet.

Under de program som återstår under våren kommer Lotta Engberg, som vikarierat för Rickard de fyra senaste programmen, att leda söndagssändningarna i TV4.

För mer information:

Hans Sahlin, vd Folkspel

hans.sahlin@folkspel.se

Foto: Mathias Otterberg

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.