Rigmor Gustafsson i BingoLotto!

I BingoLotto på söndag gästar jazzsångerskan Rigmor Gustafssons BingoLotto. Husbandet leds av Rickard Åström och programledare är Rickard Olsson.

Foto:Thron Ullberg

Rigmor Gustafsson

Rigmor Gustafsson är en prisbelönt jazzsångerska som förutom tre guldskivor har fått en Grammis för bästa svenska jazzskiva, hon har tilldelats Kungliga Musikaliska Akademiens Jazzpris, fått Thore Ehrling Stipendiet och har dessutom fått den kungliga medaljen Litteris et Artibus.

Under 2018 tog Rigmor även emot den prestigefyllda utmärkelsen Guldkatten, ett hederspris till en jazzig svensk artist, musiker eller kompositör som under en längre tid fyllt publikens hjärtan med musikaliska upplevelser.

Senast Rigmor Gustafsson släppte ny musik var 2014 med albumet ”When You Make Me Smile” och redan då fick hon inspiration till att påbörja nästa projekt. Albumet ”Come Home” släpps den 22 februari och består av nyskriven musik av Rigmor med texter av bl.a. Andreas Mattson, Anders Lundin och Lina Nyberg samt några tolkningar av Kate Bush, Joni Mitchell och Tanita Tikaram.

Husbandet leds den här veckan av duktige Rickard Åström och BingoLottos programledare är som vanligt Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 24 februari kl. 18 i TV4.

Foto:Thron Ullberg