Rikard Grönborg klar för ZSC Lions

Sedan tidigare har det varit klart att förbundskapten Rikard Grönborg gör sitt sista VM som förbundskapten för Tre Kronor. Idag kan vi meddela att Rikard Grönborg är klar för ZCS Lions i Zürich, Schweiz, de kommande två åren.

– Jag har haft en fantastisk tid under mina år som anställd hos Svenska Ishockeyförbundet och jag vill verkligen skicka ett tack till alla jag fått äran att jobba med. Det ska bli roligt med en ny utmaning efter VM och att få jobba nära ett lag, varje dag, i två säsonger. Jag har fått en riktigt bra känsla av laget och kulturen runt omkring. Men nu är det fullt fokus på VM och den här turneringen, detaljer kring framtiden får vi ta när turneringen är slut, säger Rikard Grönborg.

Damkronornas hemmaturnering i Luleå i november ställs in13.9.2019 13:43:38 CESTPressmeddelande

Just nu pågår förhandlingar mellan spelarna i Damkronorna representerade av SICO, Svenska Ishockeyförbundet (SIF) och SDHL för att lösa spelarnas pågående bojkott av landslagsspel. Även om det återstår delar i förhandlingarna mellan SICO, SIF och SDHL har SIF inte haft någon annan inställning än att fyrnationsturneringen i Luleå i november skulle spelas. SICO har därför tillfrågats om spelarna kan tänka sig att spela den planerade hemmaturneringen även om avtalsförhandlingarna inte är slutförda just nu. SICO har idag meddelat att spelarna inte kan bekräfta sitt deltagande i fyrnationersturneringen i Luleå. Det betyder i sin tur att SIF i dagsläget inte kan garantera att turneringen verkligen kommer att spelas. De deltagande länderna Finland, USA och Kanada måste i god tid planera resor och annat. Därför har SIF idag fattat beslutet att ställa in fyrnationersturneringen i november.