Rikard Grönborg klar för ZSC Lions

Sedan tidigare har det varit klart att förbundskapten Rikard Grönborg gör sitt sista VM som förbundskapten för Tre Kronor. Idag kan vi meddela att Rikard Grönborg är klar för ZCS Lions i Zürich, Schweiz, de kommande två åren.

– Jag har haft en fantastisk tid under mina år som anställd hos Svenska Ishockeyförbundet och jag vill verkligen skicka ett tack till alla jag fått äran att jobba med. Det ska bli roligt med en ny utmaning efter VM och att få jobba nära ett lag, varje dag, i två säsonger. Jag har fått en riktigt bra känsla av laget och kulturen runt omkring. Men nu är det fullt fokus på VM och den här turneringen, detaljer kring framtiden får vi ta när turneringen är slut, säger Rikard Grönborg.

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.