Robot eller cobot – så väljer du

Den som undersöker möjligheterna att automatisera sin verksamhet kan omöjligt ha missat surret om cobotar.

Sedan de kollaborativa robotarna gjorde entré för ungefär ett decennium sedan har automation blivit både möjlig och prisvärd för många verksamheter. Och det har gjort många ivriga att komma igång.

Men först är det bra att veta vad man egentligen letar efter. En traditionell industriell robot eller en samarbetsrobot, en cobot? Vi hjälper dig att hitta rätt!

Läs vår blogg – nu finns den även på svenska. Inlägget om att välja rätt i automationsdjungeln kommer från Joe Campbell, senior manager inom applikationsutveckling på Universal Robots

• År 2019 hade Universal Robots en omsättning på 248 miljoner USD.