Robot eller cobot – så väljer du

Den som undersöker möjligheterna att automatisera sin verksamhet kan omöjligt ha missat surret om cobotar.

Sedan de kollaborativa robotarna gjorde entré för ungefär ett decennium sedan har automation blivit både möjlig och prisvärd för många verksamheter. Och det har gjort många ivriga att komma igång.

Men först är det bra att veta vad man egentligen letar efter. En traditionell industriell robot eller en samarbetsrobot, en cobot? Vi hjälper dig att hitta rätt!

Läs vår blogg – nu finns den även på svenska. Inlägget om att välja rätt i automationsdjungeln kommer från Joe Campbell, senior manager inom applikationsutveckling på Universal Robots

• År 2019 hade Universal Robots en omsättning på 248 miljoner USD.

Robotar hjälper Lundaföretag klara konkurrens från Kina23.11.2020 14:48:39 CETPressmeddelande

På Ideon i Lund står två robotar från Universal Robots och ritar cirklar och streck på stora bildskärmar. Varje millimeter av företaget FlatFrogs digitala whiteboards kvalitetstestas, och robotarnas insats är ovärderlig för att Lundaföretaget ska hålla kvaliteten uppe och klara konkurrensen med framför allt Kina. Läs det senaste inlägget på UR-bloggen och lär om hur svenska företag automatiserar.