Rock, pop, humor och opera i Allsång på Skansen den 10 juli

I Allsång på Skansen den 10 juli har Sanna Nielsen besök av artisterna Avantgardet, Markoolio, Lilla Al-Fadji, Cornelia Beskow och Margaret som alla sjunger allsång med hela publiken framför Sollidenscenen och hemma framför tv-apparaterna.

Avantgardet
Rasmus Arvidsson och Patrik Åberg från Nybro har toppat kritikerlistorna med sina två album ”För Många Dyra Skor Och Döda Ögon” och ”På Östkusten Intet Nytt”. Nu möter de allsångspubliken.

Markoolio
Markoolio är en folkkär veteran som nu också är fotbolls-aktuell med den alternativa VM-låten låten Ge oss mål.

Lilla Al-Fadji
Humorduon från serien Lilla Al-Fadji tar med sig sin speciella stil till Sollidenscenen.

Cornelia Beskow
Cornelia Beskow är en ung lyriskdramatisk sopran som hösten 2017 vann alla fyra priser i Laurits Melchior International singing Competition -världens största Wagnertävling - första pris, publikens pris, orkesterns pris och ungdomens pris.

Margaret
Polska popartisten Margaret hade en stor hit med ”Cool me down” under 2016. och fortsatte sen till att tävla i Melodifestivalen. Nu sjunger hon allsång också.

Allsångskvällar
Allsångskvällarna startar kl 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden startar generalrepetitionerna.

Pressackreditering via SVT
SVT har hand om pressackrediteringar till Allsång på Skansen. Ansökan om ackreditering sker genom att skicka ett mail med media (tidning/blogg/dylikt)  namn, telefonnummer och mailadress till de personer som man önskar ha på plats för bevakning av veckans Allsång på Skansen till Cecilia Felix-Caballero senast måndag kl. 11.00 inför varje program. All information som behövs inför programmet kommer tillsammans med ackrediteringsbekräftelsen på måndag eftermiddag. Observera att antalet platser är begränsade. Frilansande journalister och fotografer måste ackrediteras av sina uppdragsgivare.

Trafik och parkering
Djurgården stängs av för trafik under allsångstisdagar 17.00 - 20.00. Det finns inte heller parkeringsplatser på Skansen så kommunala transportmedel, cykel, färja eller spårvagn rekommenderas.