Roslagens Smådjursklinik är finalist i Årets Djurklinik

Roslagens Smådjursklinik är en av sex finalister till utmärkelsen Årets Djurklinik. Nästan 1100 personer har nominerat olika kliniker över hela landet. Nu har juryn valt ut sex finalister och det är upp till djurägarna att rösta fram Årets Djurklinik 2018.

- Väldigt roligt och hedrande. Vi vill erbjuda högkvalitativ vård där djuret och ägaren ska känna sig välkommen och trygga. För oss är patientsäkerhet och kundbemötande det allra viktigaste. Vi värnar om vår personal och för att de ska känna sig säkra och motiverade säger Jörgen Uppling, Roslagens Smådjursklinik.

Att Roslagens Smådjursklinik blivit finalist betyder att kliniken arbetar mycket tillfredställande med kriterierna i det kvalitetssigill som branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård har beslutat om.Särskilt tungt väger kriterierna bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet.

– Årets djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbetet som sker hos våra medlemmar, främst med utgångspunkt i prisets kriterier. Alla fantastiska nomineringar som kommit in vittnar om ett mycket uppskattat arbete. Juryn har haft ett tufft jobb! säger Lena-Liisa Tengblad, vd SLA-Svensk Djursjukvård.

Övriga finalister är Smådjurskliniken Din Veterinär Helsingborg, Lunds Djursjukhus, Väsby Djursjukhus Upplands Väsby, Aros Veterinärcentrum Västerås och Växjö Nya Djurklinik.

Branschorganisationen SLA-svensk Djursjukvård står bakom utmärkelsen. Juryn består av Torkel Ekman, leg veterinär och vice ordförande i Sveriges Veterinärmedicinska Sällskap, Hans Rosenberg, presstalesperson på Svenska Kennelklubben och Eva Poratvice ordförande i Sveriges Kattklubbars Riksförbund.

Roslagens Smådjursklinik är finalist i Årets Djurklinik

Stora risker med regeringens politik för utländsk arbetskraft17.10.2023 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ny studie av regelverk för utländsk arbetskraft visar att regeringens politik kommer att innebära stora nackdelar för svenska företag jämfört med Finlands, Danmarks och Storbritanniens. I Gröna arbetsgivares rapport konstateras att dessa länder har ett lönekrav på 40–76 procent av medianlön, jämfört med de 80 procent som svenska företag ska betala från den 1 november. I ett andra steg nästa år förväntas kravet höjas till 100 procent, motsvarande 34 200 kronor i månaden.

Ny rapport analyserar tre länders regelverk för arbetskraftsinvandring från tredje land10.10.2023 09:30:19 CEST | Pressmeddelande

PRESSINBJUDAN: Den 1 november 2023 införs ett försörjningskrav på förnärvarande 27 360 kronor för utländsk arbetskraft från tredje land. Med anledning av detta bjuder Gröna arbetsgivare in till seminarium och presentation av en ny rapport: Regelverk för arbetskraftsinvandring från tredje land - En analys av tre länders hantering av lönegolv med bäring på de gröna näringarna