SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Roslagens Smådjursklinik är finalist i Årets Djurklinik

Roslagens Smådjursklinik är en av sex finalister till utmärkelsen Årets Djurklinik. Nästan 1100 personer har nominerat olika kliniker över hela landet. Nu har juryn valt ut sex finalister och det är upp till djurägarna att rösta fram Årets Djurklinik 2018.

- Väldigt roligt och hedrande. Vi vill erbjuda högkvalitativ vård där djuret och ägaren ska känna sig välkommen och trygga. För oss är patientsäkerhet och kundbemötande det allra viktigaste. Vi värnar om vår personal och för att de ska känna sig säkra och motiverade säger Jörgen Uppling, Roslagens Smådjursklinik.

Att Roslagens Smådjursklinik blivit finalist betyder att kliniken arbetar mycket tillfredställande med kriterierna i det kvalitetssigill som branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård har beslutat om.Särskilt tungt väger kriterierna bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet.

– Årets djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbetet som sker hos våra medlemmar, främst med utgångspunkt i prisets kriterier. Alla fantastiska nomineringar som kommit in vittnar om ett mycket uppskattat arbete. Juryn har haft ett tufft jobb! säger Lena-Liisa Tengblad, vd SLA-Svensk Djursjukvård.

Övriga finalister är Smådjurskliniken Din Veterinär Helsingborg, Lunds Djursjukhus, Väsby Djursjukhus Upplands Väsby, Aros Veterinärcentrum Västerås och Växjö Nya Djurklinik.

Branschorganisationen SLA-svensk Djursjukvård står bakom utmärkelsen. Juryn består av Torkel Ekman, leg veterinär och vice ordförande i Sveriges Veterinärmedicinska Sällskap, Hans Rosenberg, presstalesperson på Svenska Kennelklubben och Eva Poratvice ordförande i Sveriges Kattklubbars Riksförbund.

SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

SLA är arbetsgivar- och branschorganisationen som företräder 4 000 medlemsföretag med närmare 30 000 anställda inom inom lantbruk, skogsbruk, djursjukvård, trädgårdsanläggning och golf.

Följ SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Väsby Djursjukhus är Årets djurklinik 201810.4.2018 21:16Pressmeddelande

- Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsammans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med personalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt djursjukhus. Tillsammans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus. Det är branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård som står bakom utmärkelsen. Syftet är att att sätta fokus på kvalitetsarbetet inom djursjukvården i Sverige. Medlemsföretagen i Svensk Djursjukvård jobbar efter ett kvalitetssigill som vilar på ett antal kvalitetsregler, varav fyra väger särskilt tungt vid bedömningen av Årets djurklinik; Bemötande, tillgänglighet, prisinformation och delaktighet. - Årets Djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbete som sker hos våra medlemmar, främst med utgång

Växjö Nya Djurklinik är finalist i Årets Djurklinik20.3.2018 14:52Pressmeddelande