Spendrups Bryggeri AB

Rösta fram årets sommardrink

Dela
Hemmamixare från hela landet har skickat in sina bästa drinkrecept och juryn har handplockat fem finalister. Nu är det upp till svenska folket att rösta fram vilket recept som ska kamma hem titeln Sommardrink 2020.

Till Schweppes tävling Sommardrink 2020 har hemmamixare från Sveriges alla hörn skickat in recept på sina bästa sommardrinkar. Allt ifrån en jordgubbsdoftande eftermiddag i bersån till den förargliga sommarsnön på gräsmattan har skildrats i de inkomna bidragen som bjudit på stor lekfullhet i smakkombinationerna. Expertjuryn bestående av youtubern och dryckesinspiratören David Kringlund, Nöjesguidens chefredaktör Pelle Tamleth, och Candi Jennings, Brand Ambassador för Schweppes i Sverige, har bedömt bidragen och enats om fem finalrecept. Nu lämnas taktpinnen över till svenska folket att rösta fram vilken av dessa fem inspirerande drinkar som är årets sommardrink.

Här är de fem finalisterna i Schweppes tävling Sommardrink 2020!

”When Rhu met Barbi”, Fredrik Johansson, Eksjö

Rabarberns syrlighet dansar på tungan och det friska citronskummet lägger sig som ett svalkande täcke om läpparna. Kanske var det så det kändes den gången när Rhu mötte Barbi?

”Currant(ly) (g)in isolation”, Henrik Söderström, Sollentuna

Den halloninfuserade Aperolen ihop med vinbärssockerlag och gin, ger en härlig friskhet - lite som när det varma regnet upphört och man tar sig ett vått vinbär från den närmsta busken. 

”Ginjito”, Linda Thomasson, Sölvesborg

Uppfriskande är bara förnamnet till Ginjito, sommarens alkoholfria variant av klassikerna Gin & Tonic och Mojito. Läskande mojitoslush som översköljs av enbärstonicens lätta beska, ger en svalkande drink att njuta av i solens gass.

”Melonsmash”, Patrik Sawing, Lysekil

Basilikans söta kryddighet, melonens rosa härlighet, skogig gin och vinbärstonic, gör melonsmash till en smash-hit. Kanske dags att investera i en dramaten i sommar? Meloner är rätt tungt att bära…

”Berry Sweet”, Malin Håkansson, Karlshamn

Ett mjukt skum med blåbärsstoft kapslar med varsamhet in de ljuva smakerna av bärig vinbärstonic och sockerlag gjord på nyplockade hallon. Berry Sweet förvandlar med enkelhet den traditionsenliga hallonsaften till en lyxig alkoholfri cocktail.

Se finalisternas drinkrecept och var med och avgör vem som kammar hem titeln Sommardrink 2020 på drinkgeneratorn.se/sommardrink.

 

För mer information, vänligen kontakta:

Marilyn Roseneld, Communications Advisor, Shomei
marilyn.r@shomei.se, 079 313 20 73

Rose-Marie Hertzman, Presschef, Spendrups
rose-marie.hertzman@spendrups.se, 070 895 25 67

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye