Spendrups Bryggeri AB

Rösta fram Sveriges Bästa Gin & Tonic!

Dela
Nu är det klart vilka bidrag som har tagit sig till final i Schweppes klassiska tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Recept från tre entusiastiska hemmamixare och tre professionella bartenders har valts ut av juryn. Nu är det upp till folket att rösta fram vilka som ska knipa den prestigefulla titeln.

Till Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic har hemmamixare och bartenders från hela landet skickat in sina recept. Tävlingen går ut på att kora de mest nyskapande och välsmakade varianterna av en Gin och Tonic, och ett vinnande recept kommer att utses i varje tävlingsklass. Recepten i årets final är utvalda av en jury bestående av David Kringlund, dryckesinspiratör och youtuber, Pelle Tamleht, chefredaktör på Nöjesguiden och den prisade bartendern Josephine Sondlo. Nytt för i år är att folkets röster avgör vilka recept som ska belönas med titeln ”Sveriges Bästa Gin & Tonic 2021”. På Drinkgeneratorn.se/sbgt, kan man lägga sin röst på favoriten i varje tävlingsklass till och med den 23:e augusti.

Här är årets finalister att rösta på!

Finalister: Bartenders

Curt Ericsson, 33 år från Stockholm
Bartender på Bank Hotel
”Chilliberry” är en GT vars smaker för tankarna till oförglömliga sommarkvällar. Här möts het chili och söt jordgubbe i en dans med porlande tonic, is och gin.

Mimmi Arvidsson, 23 år från Göteborg
Bartender på Schnitzelplatz Lagerhuset
”Sommar på bryggan” bjuder på en mix av sval melon, fräsch gurka och aromatisk citronmeliss. Det hela sveps in i en romantisk doft av ros, likt en ljuv sommarbris över glittrande vatten.

Roberto Escobar Rodriguez, 30 år från Solna
Bartender på Stockholm under stjärnorna
”Coco Azul” är en modig GT som gör sin grej. Med sin havsblå färg och sin distinkta smak av kokos är det nära till hands att minnas en solig dag på stranden.

Finalister: Hemmamixare

William Prytz, 26 år från Motala, Kock
”The Sauvignon GT” är en fyllig GT skapad med ginens smakpalett i åtanke. Fräschören i ginens Sauvignon Blanc-destillat balanseras fint av pepprig tonic, ingefära, vanilj och apelsin.

Kajsa Thelander, 32 år från Sundbyberg, Bokningskoordinator
”Ginsburg GT” är en hyllning till alla kvinnors förkämpe och riviga pantertant. Denna GT bjuder på en stor dos personlighet i sin blandning av blommig tonic, syrlig rabarber och Earl-Grey infuserad gin.

Niklas Sandström, 55 år från Malmö, Art director
”Salty Spruce” är en GT som låter oss upptäcka den oemotståndliga beskan från granskott. Förutom skogens gröna guld bygger den spännande blandningen på rosépeppar, läskande tonic, citron och Himalayasalt.

För mer information, vänligen kontakta:

Marilyn Roseneld, Communications Advisor, Shomei
marilyn.r@shomei.se, 079 313 20 73

Rose-Marie Hertzman, Presschef, Spendrups
rose-marie.hertzman@spendrups.se, 070 895 25 67

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye