Roy Fares och Robin Stjernberg i Bingolotto

På söndag bjuder Lotta Engberg in konditorn och tv-personligheten Roy Fares till BingoLotto. Dessutom uppträder Robin Stjernberg och husbandet leds av Mattias Bylund.

Foto: Wolfgang Kleinschmidt

Konditorn och författaren Roy Fares är känd för de flesta för sin medverkan i Mitt kök på TV4 och Dessertmästarna i Kanal 5. 2005 fick han sitt gesällbrev som konditor och samma år vann han SM-guld för unga bagare samt kom han på tredje plats i EM för unga bagare. Efter tävlingsframgångarna började Roy Fares jobba på det välrenommerade Tösse-bageriet i Stockholm. 2010 vann Fares tävlingen Årets konditor, som är Sveriges största tävling för professionella konditorer. På söndag gästar han Lotta Engberg i BingoLotto.

2013 medverkade Robin Stjernberg i Melodifestivalen med bidraget You. Stjernberg vann och fick därmed representera Sverige i Eurovision Song Contest där han landande på 14:e plats. 2017 tävlade Robin på nytt i Eurovision Song Contest, då som låtskrivare till det svenska bidraget I Can't Go On som framfördes av Robin Bengtsson. Och under söndagen uppträder han i BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Lotta Engberg.

BingoLotto – Söndag 11 februari kl. 18 i TV4.

Foto: Wolfgang Kleinschmidt

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.