Roy Fares och Robin Stjernberg i Bingolotto

På söndag bjuder Lotta Engberg in konditorn och tv-personligheten Roy Fares till BingoLotto. Dessutom uppträder Robin Stjernberg och husbandet leds av Mattias Bylund.

Foto: Wolfgang Kleinschmidt

Konditorn och författaren Roy Fares är känd för de flesta för sin medverkan i Mitt kök på TV4 och Dessertmästarna i Kanal 5. 2005 fick han sitt gesällbrev som konditor och samma år vann han SM-guld för unga bagare samt kom han på tredje plats i EM för unga bagare. Efter tävlingsframgångarna började Roy Fares jobba på det välrenommerade Tösse-bageriet i Stockholm. 2010 vann Fares tävlingen Årets konditor, som är Sveriges största tävling för professionella konditorer. På söndag gästar han Lotta Engberg i BingoLotto.

2013 medverkade Robin Stjernberg i Melodifestivalen med bidraget You. Stjernberg vann och fick därmed representera Sverige i Eurovision Song Contest där han landande på 14:e plats. 2017 tävlade Robin på nytt i Eurovision Song Contest, då som låtskrivare till det svenska bidraget I Can't Go On som framfördes av Robin Bengtsson. Och under söndagen uppträder han i BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Lotta Engberg.

BingoLotto – Söndag 11 februari kl. 18 i TV4.

Foto: Wolfgang Kleinschmidt

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.