Runda fönster ger hemmet en vacker dekor och karaktär

Regal Fönster är ett litet företag som bygger på ett långvarigt och genuint hantverk. Här börjar arbetet från grunden, med ett vackert träslag och bara händer, i stället för arbete i en stor fabrik. Här tillverkas fönster av vitek eftersom det är ett vackert träslag och dels för att det är mycket motståndskraftigt mot fukt och röta.

Val av fönster till huset är både en inredningsdetalj som ger karaktär till huset samt visar på personlighet hos ägaren. De ska också ge oss känsla utöver att vara praktiska, oavsett om det är för att öppna upp för utsidans utsikt eller för att enbart släppa in ljus. De kan ge en karaktär till huset som få andra.

Därför erbjuder Regal Fönster både moderna och klassiska profiler för de runda och halvrunda fönster, så att kunden kan välja mellan färg och detaljer för att matcha sin egen stil. Var och en av dessa fönster är unik, men har alla en gemensam egenskap - hög kvalitet. Vanligtvis placeras runda fönster i ett badrum eller högt upp i huset, strax under takfoten. Rätt fönster kan bidra till att ett hem känns mer välkomnande och bekvämt.

Inred ditt hem med runda fönster

Att installera ett runt fönster i ditt hem är ett utmärkt sätt att lägga till stil och funktionalitet. Håll dessa tips i åtanke för att se till att du väljer det bästa fönstret för dina behov.

När det gäller heminredning finns det oändliga möjligheter. Du kan välja ett traditionellt rektangulärt fönster eller bli kreativ och installera ett runt fönster. Runda fönster har några stora fördelar jämfört med sina rektangulära motsvarigheter. För det första släpper de in mer naturligt ljus, vilket kan hjälpa dig att spara på energikostnaderna. Dessutom kan runda fönster ge ditt hem en touch av stil och elegans. Om du funderar på att lägga till ett runt fönster i ditt hem är det här några saker att tänka på.

• För det första bör du tänka på storleken på öppningen. Ett stort runt fönster släpper in mer ljus än ett mindre, så om energibesparingar är ditt främsta mål, välj det största fönster du har råd med. Tänk bara på att större fönster kräver också mer underhåll.
  • För det andra bör du tänka på placeringen av det runda fönstret. Det är viktigt att ta hänsyn till både de estetiska och funktionella aspekterna när du väljer placering. Du kanske till exempel vill placera ett runt fönster i ditt vardagsrum för att skapa en fokuspunkt, eller i ditt kök för att släppa in extra ljus när du lagar mat.
  • För det tredje bör du ta hänsyn till vilken typ av glas du vill ha till ditt fönster. Det finns många olika alternativ, från färgat glas till energieffektiva modeller.
  • För det fjärde, om du bor i ett område med svåra väderförhållanden är det viktigt att välja ett fönster som kan klarar av elementen. Runda fönster är i allmänhet mycket hållbara, men det är ändå en bra idé att fråga tillverkaren om eventuella särskilda krav eller rekommendationer.

Vad kan fönstertillbehören tillföra?

Fönstertillbehör är viktiga eftersom de kan ge ett rum mycket karaktär och göra det mer elegant. De kan också användas för att förbättra ett fönsters funktion, t.ex. genom att lägga till gardiner eller persienner för att styra mängden ljus som kommer in.

Tillbehör kan också användas för att skydda möbler från solens skadliga strålar eller för att hålla drag ute. Fönstertillbehör är viktiga eftersom de kan ge ett rum mycket karaktär och göra det elegantare. De kan också användas för att förbättra ett fönstrets funktion, till exempel genom att lägga till gardiner eller persienner för att kontrollera mängden ljus som kommer in.

Tillbehören kan också användas för att skydda möbler från solens skadliga strålar eller för att hålla drag ute. Dessutom kan fönstertillbehör ge ett rum mer avskildhet genom att blockera oönskade utblickar från utsidan.

Här är några tips för att hitta de perfekta gardinerna till dina runda fönster

När du väljer gardiner till runda fönster är det viktigt att ta hänsyn till fönstrets form. Runda fönster är vanligtvis antingen bågformade eller cirkulära i sin form. Bågformade fönster kräver vanligtvis speciella böjda gardinstänger för att gardinerna ska kunna hängas upp ordentligt. Cirkelformade fönster kan vara svårare att hitta gardiner till, men det finns ändå några alternativ.

Om du har ett välvt fönster är ett alternativ att köpa speciella välvda gardinstänger. Dessa stänger är utformade speciellt för att passa till runda fönster. Ett annat alternativ är att använda en spännstång. Spännstänger kan justeras för att passa alla fönsterformer och är lätta att installera.

När det gäller stil finns det oändliga möjligheter. Du kan välja gardiner med volanger, veck eller till och med en ögon design. Om du vill ha något riktigt unikt kan du till och med få dina gardiner skräddarsydda.

Exempel på fönster som kan väljas:

• Runt öppningsbart fönster
  • Runt fast fönster med modern profil och med klassisk profil.
  • Runt öppningsbart delat fönster
  • Fast halvmånefönster med modern profil och med klassisk profil.
  • Öppningsbart halvmånefönster, halvrunda öppningsbara fönster i många olika storlekar.

Runt öppningsbart fönster

Dessa runda fönsters gångjärn är av hög kvalitet och klarar vikter på upp till 50 kg. Gångjärnet har också en robust och justerbar bromsfunktion tack vare det praktiska handtaget med vädringsfunktion, som gör att du kan låsa ditt fönster i rätt läge. För enkel rengöring av båda sidor av glaset är detta ett svängfönster med en snygg modern profil som kan vridas helt runt.

Runda fönster är ett vackert tillägg till varje hem. De släpper in naturligt ljus och ger ett unikt utseende som verkligen kan få ett hus att sticka ut. Regal Fönster är ensamma i Sverige om att sälja unika spanjoletter (ett flerpunktslås) som låser på 4-punkter runt om och är tillverkat av vit ek.

Kontakt till Regal Fönster

Webbplats: regalfonster.se