Rusning efter resor hos Ving

Just nu är det många som vill fly kylan i Sverige för en vecka eller två på varmare breddgrader. Mallorca, Rhodos och Kreta är de resmål som flest väljer, men nu säljs alla resor som bjuder på sol och värme. Mer än 95 procent av Vings resor, de närmaste veckorna, är redan slut.

Mallorca. Fotograf: Mats Högberg

Sommarlovet står för dörren och många längtar efter sol och bad. Men i stora delar av Sverige håller kylan sig kvar och då lockar Medelhavet och södra Europa med betydligt högre temperaturer, både i luften och i vattnet.

– Vi hade tidigt en fantastiskt bra försäljning och har sålt 15 procent fler sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Den senaste veckan har försäljningen varit rekordartad och många vill komma iväg så snart skolorna slutar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

De som vill komma iväg med kort varsel ska inte vänta med att boka resa. De närmaste tre veckorna är mer än 95 procent av Vings resor bokade men för dem som tänkt resa i juli och augusti finns det fortfarande en del kvar att välja mellan.

Hit reser flest i sommar

1.Mallorca
2.Rhodos
3.Kreta

Resmålen som ökat mest, procentuellt sett, jämfört med förra sommaren

1.Thassos (+43 %)
2.Bulgarien ( + 33 %)
3.Cypern (+ 20 %)

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.