Rusning efter resor hos Ving

Just nu är det många som vill fly kylan i Sverige för en vecka eller två på varmare breddgrader. Mallorca, Rhodos och Kreta är de resmål som flest väljer, men nu säljs alla resor som bjuder på sol och värme. Mer än 95 procent av Vings resor, de närmaste veckorna, är redan slut.

Mallorca. Fotograf: Mats Högberg

Sommarlovet står för dörren och många längtar efter sol och bad. Men i stora delar av Sverige håller kylan sig kvar och då lockar Medelhavet och södra Europa med betydligt högre temperaturer, både i luften och i vattnet.

– Vi hade tidigt en fantastiskt bra försäljning och har sålt 15 procent fler sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Den senaste veckan har försäljningen varit rekordartad och många vill komma iväg så snart skolorna slutar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

De som vill komma iväg med kort varsel ska inte vänta med att boka resa. De närmaste tre veckorna är mer än 95 procent av Vings resor bokade men för dem som tänkt resa i juli och augusti finns det fortfarande en del kvar att välja mellan.

Hit reser flest i sommar

1.Mallorca
2.Rhodos
3.Kreta

Resmålen som ökat mest, procentuellt sett, jämfört med förra sommaren

1.Thassos (+43 %)
2.Bulgarien ( + 33 %)
3.Cypern (+ 20 %)

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.