Rutger Arnhult investerar genom M2 i WELL Fastigheters succé BRF 2.0

I det samägda bolaget OXN Holding har Rutger Arnhult och Christofer Carlsson genom ett 50/50 ägande mellan M2 och WELL Fastigheter avtalat om att förvärva en byggrätt 300 meter från nya t-banan i Veddesta.

”Vi planerar här 600-1000 lyxiga yteffektiva bostäder . Alla mellan 25-50 kvm. 1-3 rok samt en delningsbostad för att främja att ha en roomate i sin bostad. Alla ska ha råd med en lyxig yteffektiv bostad, och meddelar att säljstarten kommer ske inom kort.”, säger Christofer Carlsson VD och grundare på WELL Fastigheter.

Priserna kommer ligga från 199 000 kr och en avgift om 5 495 kr för de minsta lägenheterna och upp till 595 000 och en avgift på 11 995kr för 3 rum och kök.

”Vi tror att framtiden är kraften i delningsekonomi, och BRF 2.0 är beviset på det. Vi säljer idag utan någon satsning på marknadsföring 2 bostäder om dagen. Vi ska få upp den siffran till 20 per dag. Vi har över 11 miljarder i potentiell orderstock på ritbordet och det ska säljas över 3000 BRF 2.0 bostäder närmsta 3 åren om vi får som vi vill”, avslutar Christofer Carlsson.

Om BRF 2.0

Med BRF 2.0 betalar köparen en mycket lägre insats än i vanliga, nybyggda bostadsrätter. Priset är lägre eftersom föreningen tar den största delen av lånen. Det innebär att månadsavgiften blir högre än i vanlig nyproduktion. Föreningens lån amorteras successivt av vilket gör att månadsavgiften sjunker succesivt. Köparen äger sin egen bostad, precis som i andra bostadsrättsföreningar.