Rutinerade spelare tog hem gulden på SM i Bangolf

Under SM-veckan i Linköping var det rutinerade spelare i både herr- och damklassen överst på pallen!
Guldmedaljör Damer SM Bangolf - Linda Lundberg, Gullbergsbro BGK

Christer Söderlund, Tyresö BGK och Linda Lundberg, Gullbergsbro BGK heter de nyblivna svenska mästarna i Bangolf.

Med fantastiskt spel på underlaget MOS (Minigolf Open Standard) kunde Christer Söderlund ta hem guldet på 22,0 i snitt över de 7 18-hålsrundorna i det 94 man starka startfältet.

Christer var ödmjukt glad över sitt guld och imponerad av sig själv som numera innehavare av banrekordet på 20 slag.
- Ja, vad ska jag säga, det har gått väldigt bra helt enkelt!

I damklassen segrade Linda Lundberg med den knappa marginalen av 1 slag.
Med sitt lugna fina spel och mångåriga erfarenhet av landslagsspel var hon starkast när det gällde.
- Det var bara att spela till sista slaget och det höll för ett guld!

Guldmedaljör Damer SM Bangolf - Linda Lundberg, Gullbergsbro BGK
Guldmedaljör Herrklassen SM Bangolf - Christer Söderlund, Tyresö BGK
Guld - Linda Lundberg, Gullbergsbro BGK, Silver - Carolin Svensson, Tyresö BGK, Brons - Agneta Harrysson, Asarums BGK
Guld - Christer Söderlund, Tyresö BGK, Silver - Kevin Sundström, Sundbybergs BGK, Brons - Carl-Johan Ryner, Uppsala BGK

Följ Svenska Bangolfförbundet

Senaste pressmeddelandena från Svenska Bangolfförbundet

Champions League finaler i Bangolf spelas i Sverige 2024!6.1.2024 10:59:48 CET | Pressmeddelande

Ännu en stor bangolftävling ska arrangeras i Sverige. Knappt har VM i Uppsala avslutats med stora organisatoriska och sportsliga framgångar för svensk bangolf. Nu är det klart att Svenska Bangolfförbundet i samarbete med BGK Linjen kommer arrangera klubblagens Minigolf Champions League Final i Landskrona stad 2024. Tävlingen kommer spelas mellan den 21 och 23 november på Puls arena. -Det känns naturligtvis jätteroligt att vi så snart får chansen att arrangera ytterligare en stor bangolftävling i Sverige, säger förbundsordförande Mats Söderkvist. -Vi gjorde ett fantastiskt arrangemang i samband med VM i Uppsala och nu får vi chansen att i Landskrona stad ta emot Europas absolut bästa klubblag för Minigolf Champions League Final.

Svenska Cupen 6-7/1- 2024 Bangolf i Världsklass!4.1.2024 09:51:16 CET | Pressmeddelande

Helgen 6-7 januari avgörs Svenska Cupen i Bangolf i Landskrona. De bästa klubblagen i Sverige gör upp om medaljerna och många av världens bästa spelare är på plats. Tävlingen spelas i Pulsen Arena på Europabanorna (EB). Tävlingen streamas på Bangolf-TV. Favoriter till gulden är Uppsala BGK eller Skoghall BGK men de utmanas av Tantogårdens BGK samt flera av Skånelagen. Även de bästa juniorerna är på plats.