S-pressbriefing kl 08.15 med Magdalena Andersson och Lena Hallengren

Klockan 08.15 på fredagsmorgonen håller Socialdemokraterna pressbriefing med Magdalena Andersson och Lena Hallengren. Bland annat kommer Magdalena Andersson ge ett efterfrågat besked kring familjeveckan och Lena Hallengren kommer att kommentera gårdagens partiledardebatt i TV4.

Tid: Fredagen 6 september klockan 08.15
Plats: Sveavägen 68, Stockholm

Presskontakter:

Jens Petersen, pressekreterare för Lena Hallengren, 0702-936 935
Isabel Lundin, pressekreterare för Magdalena Andersson, 0762-964 638

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm