S-pressbriefing med Anders Ygeman och Jonas Gahr Støre

Idag gästas Socialdemokraterna av Jonas Gahr Støre, ordförande för norska Arbeiderpartiet, som besöker Sverige för att kampanja för S i valrörelsens slutskede. Tillsammans med Anders Ygeman håller han pressbriefing klockan 08.15.

Tid: Lördagen 8 augusti, klockan 08.15
Plats: Sveavägen 68, Stockholm

Presskontakt:
Fredrik Persson, pressekreterare för Anders Ygeman, 0724-545 509.

Socialdemokraterna släpper ny rapport - Hotet mot den svenska modellen9.4.2019 14:42:46 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Socialdemokraterna en ny rapport om hur Moderaterna konsekvent agerat i EU-parlamentet för att avveckla den svenska modellen och för att underminera villkor för arbetare i Europa. Detta samtidigt som Moderaterna i dagarna har lanserat begreppet ”den nya svenska modellen”. Nu utmanar Johan Danielsson moderaternas Tomas Tobé på debatt kring vad de menar med den ”nya svenska modellen” och hur de kommer agera i Europaparlamentet framgent?