S-pressbriefing med Anders Ygeman och Jonas Gahr Støre

Idag gästas Socialdemokraterna av Jonas Gahr Støre, ordförande för norska Arbeiderpartiet, som besöker Sverige för att kampanja för S i valrörelsens slutskede. Tillsammans med Anders Ygeman håller han pressbriefing klockan 08.15.

Tid: Lördagen 8 augusti, klockan 08.15
Plats: Sveavägen 68, Stockholm

Presskontakt:
Fredrik Persson, pressekreterare för Anders Ygeman, 0724-545 509.

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm