S valvaka blir på Färgfabriken - så här ansöker du om ackreditering

Socialdemokraternas valvaka kommer att äga rum på Färgfabriken i Stockholm, den 9 september 2018 (English version below).

Som värd för valvakan står Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad:

- Den 9 september avgörs riktningen framåt för Sverige. För Socialdemokraterna är vägvalet enkelt; vi ska fortsätta arbetet med att bygga ett starkare och tryggare samhälle, inte sänka skatter för de som har mest. Valet blir en folkomröstning om välfärden.

- Jag ser fram emot att följa utvecklingen tillsammans med partikamrater och gäster på Färgfabriken.

Media behöver ansöka om ackreditering senast den 27 augusti, ni hittar ansökan här

Ackreditering är ett krav för all media som avser bevaka valvakan på plats. På grund av säkerhetsskäl kommer ingen utan ackreditering att släppas in. Ackrediteringen gäller enbart för datumet den 9 september 2018 och begränsas till lokalen och området för Socialdemokraternas valvaka.

Kontakt:

Elin Tibell, pressekreterare hos Lena Rådström Baastad:

elin.tibell@socialdemokraterna.se

072-736 58 37

Information about accreditation to Swedish Social Democratic Party´s election night

The Social Democratic Party will carry out the election night event at Färgfabriken in Stockholm, September 9, 2018.

The Social Democratic Party´s Secretary General, Lena Rådström Baastad, will be hosting the election night event.

Apply for press accreditation before Augusti 27, your find the application here

Please note that accreditation is required for all media who wish to monitor the election night at the premises of the event. Due to security reasons, no one will be allowed to enter without accreditation. The accreditation only applies to the date of September 9 2018 and is limited to the area of the election event premises.

Contact:

Elin Tibell, Press Officer for Lena Rådström Baastad:

elin.tibell@socialdemokraterna.se

+4672-736 58 37

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O