S valvaka blir på Färgfabriken - så här ansöker du om ackreditering

Socialdemokraternas valvaka kommer att äga rum på Färgfabriken i Stockholm, den 9 september 2018 (English version below).

Som värd för valvakan står Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad:

- Den 9 september avgörs riktningen framåt för Sverige. För Socialdemokraterna är vägvalet enkelt; vi ska fortsätta arbetet med att bygga ett starkare och tryggare samhälle, inte sänka skatter för de som har mest. Valet blir en folkomröstning om välfärden.

- Jag ser fram emot att följa utvecklingen tillsammans med partikamrater och gäster på Färgfabriken.

Media behöver ansöka om ackreditering senast den 27 augusti, ni hittar ansökan här

Ackreditering är ett krav för all media som avser bevaka valvakan på plats. På grund av säkerhetsskäl kommer ingen utan ackreditering att släppas in. Ackrediteringen gäller enbart för datumet den 9 september 2018 och begränsas till lokalen och området för Socialdemokraternas valvaka.

Kontakt:

Elin Tibell, pressekreterare hos Lena Rådström Baastad:

elin.tibell@socialdemokraterna.se

072-736 58 37

Information about accreditation to Swedish Social Democratic Party´s election night

The Social Democratic Party will carry out the election night event at Färgfabriken in Stockholm, September 9, 2018.

The Social Democratic Party´s Secretary General, Lena Rådström Baastad, will be hosting the election night event.

Apply for press accreditation before Augusti 27, your find the application here

Please note that accreditation is required for all media who wish to monitor the election night at the premises of the event. Due to security reasons, no one will be allowed to enter without accreditation. The accreditation only applies to the date of September 9 2018 and is limited to the area of the election event premises.

Contact:

Elin Tibell, Press Officer for Lena Rådström Baastad:

elin.tibell@socialdemokraterna.se

+4672-736 58 37

Socialdemokraterna vill införa läxhjälpsgaranti och obligatorisk lovskola19.8.2018 17:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill skapa ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige. Därför måste investeringar i våra barns framtid gå före skattesänkningar och privatiseringar. Socialdemokraterna vill fortsätta satsa på skolan och kommer nästa mandatperiod att införa en läxhjälpsgaranti och en obligatorisk lovskola för de elever som riskerar att inte bli behöriga till gymnasieskolan.

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.