Så kör kollektivtrafiken under Göteborgsvarvet

Göteborgsvarvet 2017. Foto: Eddie Löthman

Den 19 maj är det dags för årets upplaga av Göteborgsvarvet. Det innebär att kollektivtrafiken kommer att ta lite andra vägar än vanligt genom Göteborg.
Kollektivtrafiken påverkas mellan cirka kl. 12:30 – 19:15.

Spårvagnslinjer som påverkas: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13

Busslinjer som påverkas: 16, 18, 19, 20, 25, 31, 50, 52, 58, 60, 90, Rosa Express, Blå Express, Röd Express och Flygbussarna

Sök din resa i Reseplaneraren för bästa resväg.

Så tar du dig fram
Start och mål ligger i Slottsskogen och nummerlapp hämtas ut i Svenska mässans lokaler eller Göteborgsvarvet Expo.

Hållplatser nära startområdet: Botaniska trädgården, Marklandsgatan eller Linnéplatsen.

Hållplatser nära uthämtning av nummerlapp: Korsvägen, Liseberg eller Lisebergs station.

Se gärna linjenätskartan för fler resvägar.

Res gratis med nummerlapp eller pendelbuss
Du som deltar i Göteborgsvarvet får resa fritt under torsdag 17 maj, fredag 18 maj och lördag 19 maj inom Göteborg och Mölndal samt med Ale-, Alingsås- och Kungsbackapendeln genom att visa upp din nummerlapp eller startbevis.

Utöver den vanliga kollektivtrafiken finns speciella pendelbussar att ta från Åby parkering eller Högsbo industriområdes parkering till och från centrum. Det kostar inget att resa med pendelbussarna. Kostnadsfria pendelbussar kommer även finnas under lilla Göteborgsvarvet, söndagen den 20 maj.

Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Göteborgsvarvet 2017. Foto: Eddie Löthman

Nytt resecentrum i Gamlestaden17.8.2018 09:12Pressmeddelande