Så låter en räv

Nu behöver du inte gissa längre. Sveriges Jägareförbund har tagit fram en app som är lika underhållande som lärorik. Viltappen hjälper dig identifiera allt från björnbajs till utterns gnäll. Från järvspår till rävens skall. Sommarnattens brölande blev just mer intressant.

–      Tyst! Hörde du? Vad var det där?

Var det en räv, en hjort eller … någonting annat?

Svenska Jägareförbundet har tagit fram en app – Viltappen – som fått alldeles för lite uppmärksamhet. Alldeles oavsett om du vill lära dig hur ett vildsvin låter eller om du vill veta vilket djur som lagt den där högen du precis trampade i så är det här redskapet för dig. För att inte tala om alla frågesporter som enkelt livas upp med lite lockrop uppspelade rakt från telefonen.

Ladda ner gratis här och testa själv.

Och – till alla er radioproducenter och programledare där ute – ta chansen att ha årets roligaste lyssnartävling redan i dag. Eller ring upp Ylvis och berätta för dom att Så HÄR låter minsann en räv.

Eller ställ våra experter mot väggen.

Josefina Höglin, ungdomsansvarig, Svenska Jägareförbundet

Magnus Rydholm, kommunikationschef Svenska Jägareförbundet

De ställer gladeligen upp och berättar mer.

Fjälljakten – viktig för samhällsutvecklingen i norr29.10.2021 08:11:24 CEST | Pressmeddelande

Fler våtmarker i fokus på stor konferens24.9.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den 29–30 september hålls en våtmarkskonferens på Öster Malma utanför Nyköping med 150 deltagare. Arrangör är stiftelsen Svensk Våtmarksfond i samarbete med EU-projektet Grip on life. Konferensen ”Medvind i våtmarksarbetet?” tar fasta på regeringens ambition att under en treårsperiod satsa 775 miljoner kronor för att återskapa våtmarker – en historisk satsning i detta sammanhang. Under mötet delas även priset ”Årets våtmarksstipendiat” ut.