Så mycket kostar SEATs stora SUV

Nya SEAT Tarraco

/  Idag öppnar förförsäljningen av SEATs stora SUV - SEAT Tarraco
/  Priset för nya SEAT Tarraco startar på 264.900:-
/  I standardutrustningen märks bland annat SEAT Digital Cockpit, Full LED, Front assist med fotgängarskydd och Lane assist
/  SEAT Tarraco är den första modellen från SEAT med eCall funktionalitet

Södertälje, 03/12/18 –Idag öppnas förförsäljning av SEAT Tarraco – SEATs stora SUV med upp till 7 säten. Inledningsvis går Tarraco att beställa i Style eller Xcellence utförande och fem olika motoralternativ finns tillgängliga.

Modellutbud och priser

Modell                                       Motor                                         Pris från

Tarraco Style                             1.5 TSI 150                                 264 900:-
Tarraco Style                             2.0 TDI 150                                 284 900:–
Tarraco Style                             2.0 TDI 150 DSG7 4Drive           324 900:–
Tarraco Xcellence                     2.0 TSI 190 DSG7 4Drive           349 900:–
Tarraco Xcellence                     2.0 TDI 190 DSG7 4Drive           364 900:–

I Sverige är modellen 5-sitsig som standard och 7-sitsversion, med en extra sätesrad längst bak, finns som tillval. I standardutrustningen hos Tarraco ingår för samtliga modeller bland annat SEAT Digital Cockpit och Full-LED strålkastare. På säkerhetssidan finns t ex Front Assist med fotgängarskydd, Lane Assist och eCall som standard. SEAT Tarraco har 3-årig fabriksgaranti, med maximal total körsträcka om 9000 mil.

Trots att nya Tarraco är 4 735 mm lång och 1 658 mm hög, vilket erbjuder imponerande innermått, ger den utvändiga designen ett lätt och smidigt intryck. Nya Tarraco använder 100% LED-teknologi för både exteriör och interiör belysning som standard på både Xcellence och Stylemodellerna.

Tarraco är den senaste modellen i SEATs produktoffensiv och blir med sitt nya designspråk och avancerade teknik märkets nya flaggskeppsmodell. Nya SEAT Tarraco är designad och utvecklad av SEAT i Barcelona medan produktionen sker i Wolfsburg. Designen är progressiv och elegant och trots sin storlek bjuder Tarraco på en dynamisk och smidig körupplevelse, samtidigt som den kan ta sig an alla vardagens utmaningar. SEAT Tarraco är den första modellen som visar inriktningen för SEAT’s nya designspråk de kommande åren.

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Sverige når nya försäljningsrekord med en tillväxt på 9,2% i juni9.7.2019 14:46:03 CESTPressmeddelande

SEATs globala försäljning når rekordsiffror under första halvåret med 314.300 levererade bilar: 8,4% fler än under samma period förra året och den högsta volymen någonsin i företagets historia Juni bästa månaden för SEAT någonsin: 57.300 fordon sålda och en tillväxt på över 10% (11,5%) Nytt rekord också för CUPRA – försäljningen ökade med 73,1% fram till juni Rekordförsäljning i Sverige under första halvåret 2019 med en tillväxt på 9,2% i juni Martorell, Spanien 9 juli 2019 - Första halvåret 2019 blev det bästa hittills i SEAT:s historia: under perioden levererade den spanska biltillverkaren 314.300 bilar, 8,4% fler än under samma period ifjol. Det gamla rekordet låg på 289.900 sålda fordon (första halvåret 2018). I år passerade SEAT för första gången 300.000 sålda bilar under årets första sex månader. I juni ökade SEAT sin försäljning med över 10% för andra månaden i rad: totalt såldes 57.300 bilar globalt; 11.5% fler än under juni förra året. Dessa junisiffror slår inte bara fjolåret

SEAT Privatleasing online – nu med digital signering och hemleverans8.7.2019 14:32:27 CESTPressmeddelande

Marknaden för privatleasing fortsätter att växa och likaså SEATs marknadsandel i segmentet – 7,2% hittills i år Allt fler väljer även att beställa sin nya SEAT online och nu tas ytterligare ett stort steg genom lanseringen av digital signering samt kostnadsfri hemleverans i Stockholmsområdet av SEAT Stockholm Södertälje 2019-06-25. Marknaden för privatleasing växer och SEAT har under flera år varit en av de starkaste aktörerna i segmentet. Per sista maj i år var SEATs marknadsandel hela 7,2%. Attraktiva erbjudanden som SEAT Trygghet och ett starkt tjänsteutbud är några av anledningarna. Av alla de finansierade bilarna som levererats hittills i år har 3 av 4 kunder valt privatleasing som finansieringsform. ”Privatleasing har vuxit rejält senaste åren och vi ser en stark efterfrågan från våra kunder på finansieringsformen. Även viljan att beställa produkter på nätet ökar och därför känns det spännande att erbjuda våra kunder möjligheten att även beställa sin nya SEAT online”, säger Pontu