Så mycket kostar SEATs stora SUV

Nya SEAT Tarraco

/  Idag öppnar förförsäljningen av SEATs stora SUV - SEAT Tarraco
/  Priset för nya SEAT Tarraco startar på 264.900:-
/  I standardutrustningen märks bland annat SEAT Digital Cockpit, Full LED, Front assist med fotgängarskydd och Lane assist
/  SEAT Tarraco är den första modellen från SEAT med eCall funktionalitet

Södertälje, 03/12/18 –Idag öppnas förförsäljning av SEAT Tarraco – SEATs stora SUV med upp till 7 säten. Inledningsvis går Tarraco att beställa i Style eller Xcellence utförande och fem olika motoralternativ finns tillgängliga.

Modellutbud och priser

Modell                                       Motor                                         Pris från

Tarraco Style                             1.5 TSI 150                                 264 900:-
Tarraco Style                             2.0 TDI 150                                 284 900:–
Tarraco Style                             2.0 TDI 150 DSG7 4Drive           324 900:–
Tarraco Xcellence                     2.0 TSI 190 DSG7 4Drive           349 900:–
Tarraco Xcellence                     2.0 TDI 190 DSG7 4Drive           364 900:–

I Sverige är modellen 5-sitsig som standard och 7-sitsversion, med en extra sätesrad längst bak, finns som tillval. I standardutrustningen hos Tarraco ingår för samtliga modeller bland annat SEAT Digital Cockpit och Full-LED strålkastare. På säkerhetssidan finns t ex Front Assist med fotgängarskydd, Lane Assist och eCall som standard. SEAT Tarraco har 3-årig fabriksgaranti, med maximal total körsträcka om 9000 mil.

Trots att nya Tarraco är 4 735 mm lång och 1 658 mm hög, vilket erbjuder imponerande innermått, ger den utvändiga designen ett lätt och smidigt intryck. Nya Tarraco använder 100% LED-teknologi för både exteriör och interiör belysning som standard på både Xcellence och Stylemodellerna.

Tarraco är den senaste modellen i SEATs produktoffensiv och blir med sitt nya designspråk och avancerade teknik märkets nya flaggskeppsmodell. Nya SEAT Tarraco är designad och utvecklad av SEAT i Barcelona medan produktionen sker i Wolfsburg. Designen är progressiv och elegant och trots sin storlek bjuder Tarraco på en dynamisk och smidig körupplevelse, samtidigt som den kan ta sig an alla vardagens utmaningar. SEAT Tarraco är den första modellen som visar inriktningen för SEAT’s nya designspråk de kommande åren.

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.