Så ska modeföretag stärka sin innovationskraft

I samarbete med Marketplace Borås, Skandinaviens affärsarena för mode, textil och design, arrangerar ADA ett Innovations Lab med modetema.

Innovationslabbet, vänder sig till små- och medelstora företag med tillväxtambition som vill stärka sin innovationsförmåga. I innovationslabbet träffas flera aktörer och tillsammans testas en arbetsmetod för att enklare driva innovationsarbetet och översätta företagens kundbehov till lösningar.

I innovationslabbet arbetar man i flera steg. Efter att först ha kartlagt och identifierat de medverkande företagens utmaningar och idéer, arbetar man med att tillsammans göra prioriteringar för fortsatt workshoparbete. Under själva workshopen utvecklas sedan de olika idéerna tillsammans med en grupp kreatörer såsom designers, kommunikatörer m.fl till användbara lösningar för slutkund. Vilka effekter innovationslabbet har fått för de medverkande företagen kommer att följas upp.

Innovation Labbet äger rum på Marketplace Borås den 7 och 8 juni klockan 09.00 till 12.00 och är gratis. Sista anmälningsdag är den 24 maj.

Läs mer här:

http://www.adasweden.se/artikel/ada-gor-valkomna-till-innovationslabb-for-mode/ alt http://www.marketplaceboras.se/valkomna-till-innovationslabb-for-mode/

ADA jobbar för kreatörer inom främst reklam, mode, arkitektur, design, konst, konsthantverk i Göteborg och Västra Götalandsregionen. ADAs uppdrag är att bidra till att kreatörer utvecklas här, vill vara här och kan tänka sig att flytta hit. www.adasweden.se

ADA är en del av Business Region Göteborg, vars uppdrag är att skapa förutsättningar för regionens näringsliv genom att bistå med kunskap, kontakter och arenor för samverkan. www.businessregiongoteborg.se

Innovation Lab arrangeras på uppdrag av Västra Götalandsregionen.

Innovations Lab
Azadeh Kazemi