Så skapar du en varm och mysig känsla i ditt hem

Det sägs ofta att ens hem är ens borg, vilket även stämmer till fullo. I ditt hem vill du alltid kunna känna dig trygg och bekväm. En varm och avkopplande känsla med din alldeles egna stil och design är självklart också viktigt.

Ditt hem ska alltid kunna vara det ställe där du mår bra och där du kan ladda batterierna efter ett så många gånger hektiskt liv utanför hemmets väggar.

Att skapa sitt eget drömhem är viktigt för många men där detta också kan kosta en hel del pengar. Detta gäller särskilt om det till och med skulle krävas att en eller flera saker i ditt hem även måste renoveras. Att skapa en hemtrevlig och skön känsla kan man dock göra med mycket små medel och med en stor portion kreativitet.

En riktig varm och mysig känsla i hemmet kan också skapas med exempelvis vackra stearinljus, exklusiva tvålar, lyxiga servetter och härliga doftljus. Home Seremonies är ett av det svenska företagets Newbody Familys varumärken och som också erbjuder dig allt detta. Med dessa produkter så kan du enkelt skapa dig ett riktigt mysigt och stilrent hem till ett pris som alla även har råd med.

Idag så finns det även tusentals skolklasser och föreningar som återförsäljer Home Seremonies via något av Newbody Familys två olika varumärken. Detta gör att du som privatperson inte bara köper prisvärd och snygg heminredning utan på köpet gör du även en god handling då en stor slant av kostnaden även går rätt ner i kassan till en skolklass eller en idrottsförening.

Fler tips för en hemtrevlig känsla

Att inreda sitt hem i jordnära färger och textilier skapar också den där mysiga och varma känslan som så många är ute efter. Trämaterial som ek, furu och valnöt tillsammans med en fotlampa eller taklampa i koppar får varje hem att få det varma och ombonade utseende som man också är ute efter.

Även ljusstakar, skålar, vaser och tavelramar i koppar eller andra bruna toner skapar också en varm känsla i varje rum. En stor och passande matta kan också göra en enorm skillnad för ett rums mysfaktor.

Ett välplacerat mindre fårskinn eller fuskpäls vid fotändan av en fåtölj, över en stolsrygg och även som matta på golvet, är också något som höjer rummets myskänsla.

För att rummet även ska bli så balanserat som möjligt så är det alltid bra att bryta av med gröna växter i rummet, vackra tavlor på väggarna och även några färgglada kuddar i soffan. En och gärna flera mysiga plädar vid fotändan i soffan är också ett absolut måste när man vill skapa ett mysigt vardagsrum.

Vad kostar en flyttstädning?14.10.2021 19:14:06 CEST | Pressmeddelande

Innan den gamla bostaden lämnas över till de som skall flytta in är det vanligt att en flyttstädning krävs. Vi har här tagit fram information om vad du behöver veta om priset för en flyttstädning och vad du mer bör tänka på innan du väljer firma. Tänk på att gärna skicka ut flera offerter till flera olika städfirmor för att få ett fördelaktigt pris. Läs gärna mer nedan för att få mer information om hur en prissättning görs och ifall du kan få ett billigare pris för din flyttstädning. Hur prissätts en flyttstädning? Det är inte alltid en självklarhet att veta vad du kan förvänta dig men här har vi tagit fram de allra viktigaste faktorerna som avgör priset. Hemstyling.se har tagit fram en priskalkylator som gör det väldigt enkelt att ta reda på kostnaden för just din kommande flyttstädning. När det kommer till bostaden är det först och främst storleken som spelar roll. Mindre bostäder som ligger på ungefär samma kvadratmeter brukar ligga på ungefär samma pris men när det kommer till stör

Gemenskap och samliv skapar bättre förutsättningar för ett bra förhållande1.10.2021 14:41:01 CEST | Pressmeddelande

Det senaste åren har präglats av distans- både i jobb och på hemmaplan. Ingen har kunnat träffa sina nära och kära som man gjorde förr. Det har påverkat flera och många har hittat nya som gamla kärlekar under denna ovissa tid. Till exempel kan vissa fått upp ögonen för sitt gamla tv-spel. Man har rotat igenom förrådet och funnit det gamla playstation 2 som man så ofta spelade på som ung. Andra kanske har hittat andra överraskningar som gamla barnkläder, en gammal dagbok, gamla sexleksaker eller sin borttappade gitarr.