Så spelas TV-pucken 2019

Kvalgruppspel 2019 pojkar: kommer att spelas i Östersund två grupper och Gotland (Slite/Visby) två grupper speldagar 6-8 september.

Kvalgruppspel
Östergötland
Gotland
Blekinge
Gruppspel 2019 flickor: kommer att spelas i Västergötland speldagar preliminärt 20-22 september eller senare.
Slutspelet spelas enligt följande och gäller både pojkar/flickor:
2019 i Dalarna, speldagar 31 oktober-3 november
2020 i Västerbotten, speldagar 29 oktober-1 november
2021 i Västergötland, speldagar 4-7 november

2019
– Gotland är mycket stolta att även 2019 få arrangera TV puckens kvalspel den 6-8 september i Visby Ishall och Cementa Arena i Slite.  Vi välkomnar spelare, ledare och föräldrar till Gotlandoch hoppas att alla får uppleva Gotland med bra ishockeymatcher och när ni inte befinner er i hallarna som vanligt härligt väder, säger Owe Hejdenberg, ordförande för Gotlands Ishockeyförbund.
– Väldigt roligt och hedrande att vi får arrangera ännu ett TV-puckskval i Östersund Arena, lite extra speciellt detta år då turneringen firar 60 år dessutom. Vi har tidigare visat att både vår organisation och arena är väl lämpad för denna typ av arrangemang, det är med stor förväntan vi ser fram emot att gruppspelet drar igång den 6 september, säger Henrik Råghall, marknads- och eventansvarig hos Östersunds IK.
– Jämtland/Härjedalens Ishockeyförbund och Östersunds IK är oerhört glada och stolta att som den ena av två orter återigen få förtroendetatt arrangera kvalspelet för TV-pucken 6-8 september.Vi kommer att jobba hårt för att möta de krav som detta arrangemang ställer för att de ska bli en TV-puckshelg som man kommer ihåg.Vi kommer tillsammans med Östersunds kommun att se till att alla spelare, ledare och föräldrar kommer att få ett bramottagande och vistelse i Östersund under TV-puckshelgen.Vi ser fram emot många välspelade och spännande matcher.Välkomna alla till Östersund och Östersunds arena 6-8 september, säger Peter Bengtsson, ordförande för Jämtland/Härjedalens Ishockeyförbund.
– Det är med stor glädje som vi mottagit från Svenska Ishockeyförbundet att Dalarnas Ishockeyförbund har fått förtroendet att stå som värd och arrangera TV-puckens slutspel 2019, säger Jan Eljas, vice ordförande i Dalarnas Ishockeyförbund.
– Speciellt när Dalarnas Ishockeyförbund under 2019 firar 100-årsjubileum. Att dessutom den medarrangerande klubben Leksands IF också firar 100 år, så blir det ett svårslaget 200-årsjubileum. Vi tycker också att det nya sportsliga upplägget ser mycket spännande ut med att TV-pucken kommer att spelas både för pojkar och flickor. Där alla distriktslag spelar inledande gruppspel för att kvalificera sig till slutspelet. Vi kommer tillsammans med Leksands IF att göra vårt yttersta för att ge de deltagande lagen och alla gästande besökare ett minnesvärt hockeyevent. Vi hälsar alla varmt välkomna till Dalarna och TV-puckens slutspel 2019, säger Jan Eljas.

2020
– Vi i Björklöven är oerhört glada och tacksamma att vi fått förmånen att arrangera TV-pucken. Att få TV-pucken till Umeå och Björklöven innebär ytterligare fokus på ungdomsidrotten vilket vi jobbar hårt för. Vi vill tacka hockeyns region norr och Umeå kommun för stöttningen i vår ansökan. En av anledningarna till att Umeå blev Sveriges bästa idrottsstad 2018 är just de satsningar som görs på bredd och barn och unga. TV-pucken är ett prestigeevenemang som vi i Björklöven är otroligt stolta över att stå som värd för. Vi vill nu hälsa er alla välkomna att besöka björkarnas stad Umeå under TV-pucken säsongen 2020/2021, säger Jan Löfgren, junior- och ungdomskoordinator hos IF Björklöven.
– Västerbottens Ishockeyförbund är oerhört stolta över att vara medarrangör till TV-pucken år 2020. Västerbotten är ett erkänt bra hockeydistrikt och det känns därför helt rätt att tillsammans med IF Björklöven och Umeå kommun få arrangera TV-pucken i den nya formen där såväl flickor som pojkar nationellt uppmärksammas. Få idrottsevenemang kan som TV-pucken engagera deltagarna, arenapubliken och TV-tittarna. TV-pucken visar vad ungdomsidrott ytterst handlar om, den sanna idrottsglädjen. Västerbottens Ishockeyförbund kommer att göra allt för att TV-pucken år 2020 ska leva upp till de högt ställa förväntningarna, Göran Svanberg, ordförande för Västerbottens Ishockeyförbund.

2019 och 2021
Hos Västergötlands Ishockeyförbund är man glada och stolta att som första distrikt få förtroendet att arrangera det allra första TV-puckskvalet som spelas för tjejer.
Speldagar är den 20-22 september 2019 och spelorter kommer att presenteras under mars månad. Västergötlands Ishockeyförbund firar 75-årsjubileum genom att arrangera slutspel i TV-pucken 2021.

För eventuella frågor ring:
Pojkar
Östersund: Nils Bergström, kanslichef hos Östersunds IK, mobiltel: 073 – 057 39 45, och Kjell-Åke Andersson, säljare hos Östersunds IK, tel: 063 – 554 12 62
Östersund: Peter Bengtsson, ordförande för Jämtland/Härjedalens Ishockeyförbund, mobiltel: 070 – 245 24 51
Gotland: Owe Hejdenberg, ordförande för Gotlands Ishockeyförbund, mobiltel: 073 – 042 2253
Flickor
Västergötland: Anders Stålman, kansliansvarig hos Västergötlands Ishockeyförbund, mobiltel: 070-643 10 39
Kontakt gällande slutspelet 2019
Dalarna: Jan Eljas, vice ordförande och ordförande i utvecklingskommittén hos Dalarnas Ishockeyförbund, mobiltel: 076 – 517 64 42
Kontakt gällande slutspelet 2020
Jan Löfgren, junior- och ungdomskoordinator hos IF Björklöven, mobiltel: 070 – 656 15 15
Göran Svanberg, ordförande för Västerbottens Ishockeyförbund, mobiltel: 070 – 245 24 51