Saab satsar på ridsport

Saab satsar på att rekrytera kvinnor via ridsporten.
Sweden International Horse Show. Foto: EFN Ekonomikanalen. Bilden får användas fritt i detta sammanhang.

Saab vill rekrytera fler kvinnor genom att rikta sig mot ridsport. Nyligen hölls Sweden International Horse Show i Stockholm, en tillställning där Saab var en av huvudsponsorerna.

Saab har sponsrat svensk ridsport sedan 2016.

”Det har varit ett mål sedan länge att få kvinnor till en femtio femtio position i företaget”, säger Stefan de Flon, sponsoransvarig på Saab.

Stefan de Flon uppger att ridsporten är ett sätt för Saab att nå ut till allmänheten och en möjlighet för bolaget att ge tillbaka till sporten.

”Vi såg också att vår innovativa inriktning och vår kreativa process kunde bidra till ridsporten ganska starkt.”

Se hela inslaget här. (3:49 min, nytt fönster)

EFN ​Ekonomikanalen sprider kunskap om ekonomi. Vi vänder oss till den ekonomiintresserade allmänheten. Kanalen är rikstäckande, reklamfri och det kostar ingenting att ta del av våra program, reportage och intervjuer. Kanalen har utsetts till Sveriges bästa ekonomikanal tre år i rad. EFN drivs av en oberoende redaktion och ägs av Handelsbanken.

Se oss på EFN.se och i sociala medier.