Sabina Ddumba inleder höstturné på Dramaten

Uppbackad av tre musiker ger sig Sabina Ddumba ut på exklusiv höstturné och inleder med två spelningar på Dramatens stora scen den 21 och 22 oktober. Biljetterna släpps onsdag den 22 augusti klockan 12.

Sabina Ddumba. Foto: Daniel Stigefelt

Vårens konserthusturné drog fulla hus med en publiksiffra långt över 13 000 och under sommaren har Sabina Ddumba uppträtt på våra största festivaler. Nyligen kunde även hundratusentals radiolyssnare ta del av hennes Sommar i P1. Men nu väljer hon att toppa sitt succéår med en helt annan typ av upplevelse – en serie exklusiva spelningar på ett antal intima scener. Vi är vana att se kritikerrosade Sabina Ddumba på de största scenerna, men den här gången ska det kännas som att ta del av en privat spelning hemma i sångerskans vardagsrum.

– Förutsättningarna för den här turnén möjliggör en helt annan typ av möte och jag tror att det kommer kännas lika intimt för mig som för publiken. Det här är något extra som jag vill ge till mina lyssnare säger Sabina om turnén.

Uppbackad av tre musiker – bestående av Emmanuel Hailemariam, Mats Sandahl samt Djara Erlandsson Sow – är det Sabinas stora röst som står i centrum när hon under hösten kommer till ett antal noga utvalda teatrar och intima spelställen. Höstens turné blir även sista chansen att få lära känna sångerskan Sabina Ddumba i det närgångna och avskalade formatet – då hon står inför en stor USA-lansering där hon har kontrakt med storbolaget Warner Bros.

Konsertern ges inom ramen för Dramaten&.

Sabina Ddumba, den 21-22 oktober, Stora scenen.

Turnéplan: 24/10 Göteborg/Lorensbergsteatern,25/10 Borås/Sagateatern, 26/10 Kungsbacka/ Kungsbacka Teater, 27/10 Vara/Vara Konserthus, 30/10 Östersund/Storsjöteatern, 31/10 Karlstad/ Nöjesfabriken, 1/11 Ystad/Ystads Teater, 2/11 Kristianstad/Kulturkvarteret och 3/11 Malmö/ Malmö Live.

Sabina Ddumba. Foto: Daniel Stigefelt

Dramaten& presenterar: Who’s afraid of Jenny Wilson?5.9.2018 08:58Pressmeddelande

Artisten Jenny Wilson, regissören Py Huss-Wallin och konstnären Hanna Kisch blir de första att tolka Dramaten&:s nya format Performance concert. Tillsammans har de tre konstnärerna skapat en föreställning som förenar livemusik, teater och performance. Med föreställningen vill de ta oss genom natten mot gryningen. Genom rädslor och sorg och vilda begär. Hela världen är i en skälvande rörelse, inget kommer någonsin vara så som det en gång var. För vem är rädd för vem nu? Urpremiär för Who´s afraid of Jenny Wilson den 8 november på Lilla scenen. Biljetterna släpps idag onsdag den 5 september klockan 12.00.