Sabis valde Hogia för att effektivisera och modernisera sin lönehantering

Familjeföretaget Sabis är en stor aktör inom hotell, restaurang och dagligvaruhandel som nyligen utsågs till Sveriges fjärde bästa arbetsgivare i Universums stora undersökning. I ett led att utveckla arbetet med personal och lön inom koncernen och för att möta de utmaningar som arbetsgivare inom besöksnäringen står inför valde Sabis att konvertera till ett nytt löne- och tidssystem med Hogia och Quinyx som leverantörer.

Sabis driver restauranger, caféer och ett flertal hotellanläggningar samt dagligvarubutiker. Som arbetsgivare inom besöksnäringen finns utmaningar i den löpande löneadministrationen med bemanning, schemaläggning, semesterberäkning samt olika kollektivavtal för personalen.

För en mer effektiv lönehantering valde Sabis en systemlösning med mer automatiserade arbetsflöden från schemaläggning och tidrapportering till digitala utskick av lönespecifikationerna. Användarna i systemet får snabb tillgång till aktuella och ackumulerade uppgifter såsom semestersaldon och periodsaldon. Samtidigt säkerställer Sabis att de anställdas personuppgifter lagras och hanteras på ett korrekt sätt enligt kraven i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR.

-  Lön och bemanning är några av våra viktigaste arbetsområden. Som lönechef har jag ansvar för att leverera lönespecifikationerna med hög kvalitet och på utsatt tid till Sabis 750 medarbetare. Vi måste alltid kunna lita på vårt lönesystem, samtidigt vill vi ha en modern arbetsprocess, berättar Mia Jansson, lönechef Sabis

- Hogia har utvecklat ekonomi- och lönesystem i över 30 år, vår kompetens inom löneområdet tillsammans med en samverkande lösning med personal- och schemaläggningsverktyget Quinyx gör att vi kan erbjuda den flexibla och kompetenta helhetslösning Sabis efterfrågar, berättar Mathias Petersson, bolagschef på Hogia Hotell och Restaurang

Om Sabis

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Sabis driver verksamheter inom butik, hotell, konferens och restaurang och arbetar efter visionen att skapa Stockholms bästa kundupplevelser inom mat och möten. Läs mer på www.sabis.se

Kontaktpersoner:

Mathias Petersson, bolagschef Hogia Hotell & Restaurang
mobil: +46 (0) 76-800 63 56, mail: mathias.petersson@hogia.se

Mia Jansson, lönechef Sabis
Mobil: +46 (0) 070-493 47 42, mail: mia.jansson@sabis.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874 (högupplöst)

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, transportlösningar och personaladministrativa programvaror. Hogia har en unik position på lönesidan, två miljoner svenskar får sin lön via Hogias lönesystem. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.