Säkerheten på byggena är A och O

Einar Mattsson är sen dryga året tillbaka medlem i Säkerhetsparken. Medlemskapet är ett viktigt led i Einar Mattssons arbetsmiljöarbete med syfte att stärka säkerhetskulturen genom hela byggprocessen. För att hålla viktiga frågor färska i minnet var de båda projektteamen från projekten Persikan och Eldonet på gemensamt besök i säkerhetsparken.

Projektteamet för Kv. Persikan & Söderdepån respektive kv. Elddonet besökte Byggbranschens Säkerhetspark där Einar Mattsson är medlemmar.

– På plats i säkerhetsparken kan vi varva praktiska scenarion med reflekterande övningar som vi tar med oss tillbaka till våra processer med målet att ständigt förbättra dessa och fokusera på rätt aktiviteter i rätt skede, säger Amar Sacirovic projektchef på Einar Mattsson Byggnads AB.

Amar fortsätter och talar sig särskilt varm för besök på Byggbranschens säkerhetspark i och med uppstarten i nya projekt.

– Det var en minst sagt lärorik och inspirerande dag där vi trots att vi är erfarna fick med oss en hel del nytt tex för vårt arbete med arbetsmiljö, räddningsplaner, nya hjälpmedel och räddningsredskap. Sedan är det alltid bra att utbyta erfarenheter mellan olika projekt, avslutar Amar.

Säkerhetspakten kan nyttjas av de Einar Mattssons grupper som arbetar med nyproduktion, ROT och för felavhjälpande underhåll oavsett i vilket skede det aktuella projektet befinner sig.

Vill du läsa mer om Säkerhetsparken? Då kan du kika här.

Om Einar Mattsson Byggnads AB
Einar Mattsson Byggnads AB är koncernens produktionsbolag som säkrar en effektiv och högkvalitativ nybyggnads- och renoveringsverksamhet för vårt projekt – och fastighetsbolag. Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Målet att inom en tioårsperiod uppföra ytterligare 4000 nya bostäder för egen regi i Storstockholm och genomföra nödvändiga renoveringar och uppgraderingar i det befintliga beståndet. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, fastighetsförvaltning, projektutveckling och övriga investeringar.

”Det är roligt att jobba hos trevliga hyresgäster” — fredagsporträttet med Tommy Hagström13.5.2022 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Tommy arbetar med att få bostäderna att fungera som de ska, så att våra hyresgäster kan trivas och känna sig trygga. Som fastighetstekniker arbetar han förebyggande med tillsyn, skötsel och med felavhjälpande underhåll i bostäder och av fastighetstekniska system. Värme, ventilation och annan teknisk utrustning måste fungera. Fritiden tillbringar han helst i skärgården, gärna med en stunds gäddfiske med sonen.