Säljstart av nya ŠKODA FABIA

I dag, den 19 januari, startar försäljningen av den fjärde generationen ŠKODA FABIA. Nya FABIA är mer kompetent, rymligare och sportigare än den föregående generationen och lanseras i Sverige under mars.

Nya ŠKODA FABIA

ŠKODAs klassiska modell FABIA har sedan den introducerades på marknaden 1999 etablerat sig som en klassiker. Nu har FABIA fått ett rejält lyft med ny fräsch design i både interiör och exteriör, fler smarta ”Simply Clever”-funktioner än någonsin tidigare och uppgraderade säkerhetssystem. Nya FABIA är den perfekta kompaktbilen.

Den tredje generationen FABIA såldes i nästan 24.000 exemplar i Sverige mellan åren 2015-2021, och nu väntas den nyutvecklade generationen som är en helt ombyggd modell bli nästa storsäljare i segmentet.

I Sverige kommer modellen FABIA Hatchback Style erbjudas med drivlinan 1.0 TSI 110 hk DSG (automatväxlad). Pris från 222 000kr. Nya FABIA kommer också finnas tillgänglig för privatleasing.

De första bilarna kan bokas för provkörning via ŠKODAs återförsäljarnät från mitten på mars 2022.

Läs mer om nya ŠKODA FABIAs uppgradering här.

Nya ŠKODA FABIA
Interiör - detaljer
Interiör - detaljer

› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.

› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.

› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.

› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.

› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.

› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.

Världspremiär för ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – första bilderna och pris i Sverige1.2.2022 13:59:24 CET | Pressmeddelande

Äntligen är ŠKODAs främsta modellnyhet 2022 här – ENYAQ COUPÉ iV! Uppföljaren till ŠKODAs framgångsrika ENYAQ iV är denna elektriska och sportiga SUV som visades för första gången måndagen den 31 januari via en livesänd världspremiär från Prag. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV kommer också i RS-utförande för en ännu sportigare känsla och mer körglädje. ENYAQ COUPÉ RS iV kommer att lanseras först och ENYAQ COUPÉ iV lanseras efter sommaren 2022.