Säljstart för Lidl och Heidi Klums nya höstkollektion

Hösten är här och så även Lidls femte klädkollektion i samarbete med Heidi Klum ”Esmara by Heidi Klum” – Lets Shake it Up. Idag släpps kollektionen som innehåller klassiska basplagg i höstfärger och kombineras med klarrosa och eldrött.

Hösten 2017 släppte Lidl första kollektionen tillsammans med supermodellen och affärskvinnan Heidi Klum, ett samarbete som gör kvalitetsmode tillgängligt för alla. Under året som gått har fyra kollektioner släppts och nu kommer kollektionen för hösten 2018.

Kollektionen ”Lets Shake it Up” består av flera basplagg till höstgarderoben. Stickat i elegant bordeaux, polotröjor i jordnära basfärger och loafers och boots i mocka och läder. Dessutom finns färgsprakande koftor i klarrosa och chinos i eldrött som sätter extra färg i höstmörkret. De kvalitativa basplaggen och oväntade färgkombinationerna gör att kollektionen går att variera på många olika sätt, alltid med hög kvalitet och till bästa Lidl-priser.

- Varje kollektion har överraskat, den här kollektionen likaså. Vi är stolta över att den här gången kunna erbjuda våra kunder plagg av klassiska snitt till hög kvalitet, i både diskreta och knalliga färger, till otroligt bra priser. På så sätt får våra kunder chansen att kombinera fritt det som passar allas egna personliga stil, säger Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör, Lidl Sverige.

Från och med måndag den 17 september finns kollektionen i svenska butiker Plaggen kommer kosta mellan 39,90 och 399 kronor och innehåller även accessoarer som sjalar och väskor. Kollektionen släpps i klädstorlekarna 34–44 och i skostorlekarna 36–41.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.