Well FastigheterWell Fastigheter

Säljsuccé för Well Fastigheters Brf 2.0

Efter endast 30 dagar på Hemnet har Well Fastigheter sålt 35% av bostäderna i The Block i Väsjön. Och detta mitt under den varma sommaren. 300 ansökningar om medlemskap i föreningen kvarstår att hanteras och förhoppningen är att de resterande bostäderna ska vara sålda innan slutet av september.

I början av sommaren startade Well Fastigheter försäljningen av 117 bostäder belägna i Väsjön i Sollentuna kommun. 23 av de 28 ettorna är redan sålda.

Det är mycket mer än vad vi trodde och hittills är det en säljsuccé, säger Sofia Elfsson da Costa, försäljningschef på Well Fastigheter.

Bostäderna i The Block sälj med den nya finansieringsmodellen ”Brf 2.0” vilket går ut på att föreningen står för 80 procent av lånet. Kontantinsatsen blir då betydligt lägre, men månadsavgiften högre.

– Det nya amorteringskravet har satt tvärstopp för vanligt folk att köpa en bostad om man inte har hjälp hemifrån eller större delen kontant. Brf 2.0 öppnar upp för vanligt folk att ta sig in i en annars stängd marknad” säger Christofer Carlsson, grundare och vd för Well Fastigheter.

Projektet är beläget i Väsjön i Sollentuna och ska bli en attraktiv sjöstad för ett aktivt idrotts- och friluftsliv. I Väsjön ska 4 400 nya bostäder byggas i form av villor, stadsradhus och flerbostadshus.

Nästa projekt för Well Fastigheter blir det betydligt större Urban Park med 800 lägenheter vid den kommande t-banestationen i Veddesta, Järfälla. Dessa bostäder säljs utifrån samma koncept som The Block fast denna gång är det enbart mindre lägenheter från 20 till 50 kvadratmeter.

– Vi säljstartar etapp 1 av Urban Park i oktober. Med tanke på vår raska försäljningstakt hittills och antalet förfrågningar på kommande projekt så räknar vi med att det finns ett fortsatt stort intresse för den här typen av lägenheter, säger Christofer Carlsson.

Läs mer om BRF 2.0 här: http://theblock.wellfastigheter.se/brf-2-0

Well Fastigheter grundades 2010 med visionen att skapa unikt designade, klimatsmarta bostäder där arkitektur och teknik gifts samman på ett estetiskt, attraktivt och hållbart sätt. Vi utmanar bostadsmarknaden med exklusiva lösningar som har fokus på långsiktighet och hållbarhet. Vi vill att människan ska må bra i de bostäder vi bygger, och att boendet ska främja ett hälsosamt liv. Vi kallar det för Wellness Living.