Samarbetet utökas i Limhamn Sjöstad

Skanska bygger totalt 297 lägenheter och parkeringshus i tre etapper och i mars 2020 färdigställdes etapp 1 som Axcell förvaltar åt Länshem Skåne. Nu tillkommer även etapp 2, med 101 lägenheter, där Axcell fått förtroendet att leverera fastighetsskötsel, lokalvård samt ansvara för tekniken, så som värme och ventilation.

Etapp 2 i Limhamns sjöstad, Malmö.

Sedan 2019 äger Länshem Skåne Gängtappen 1 i Västra hamnen, Malmö. Gängtappen är ett känt landmärke med sin unika form och historia och Axcell Fastighetspartner har förmånen att ta hand om förvaltningen av fastigheten. Under året har samarbetet med Länshem Skåne utökats ytterligare i samband med nybyggnationer i Limhamns Sjöstad.

– Vi är väldigt glada över att få fortsatt förtroende och ser fram emot att få fortsätta leverera fastighetsförvaltning till Länshem Skånes fastigheter, säger David Andersson, filialchef på Axcell.