Samhall börjar tvätta kläder från Krys vårdcentraler

Samhall börjar att tvätta, torka, laga och leverera kläder till Krys vårdcentraler. I dagsläget omfattas drygt 600 medarbetare hos Kry och 19 fysiska vårdcentraler. Samhall kommer att sköta uppdraget från fem tvätterier som finns i Akalla, Västberga, Nyköping, Halmstad och Malmö.

- Jag är otroligt glad att Samhall har fått förtroendet att leverera tvättjänster åt Kry. Att ha rena kläder är inte bara estetiskt viktigt, det är också en fråga om patientsäkerhet, därför tar vi uppdraget på största allvar. Att vi får samarbeta med Kry kommer väl till pass eftersom Samhall har investerat i egna tvätterier runtom i landet, säger Göran Olinder, försäljningsdirektör på Samhall.

- Vi är stolta över att inleda det här samarbetet med Samhall. Vi på Kry är och vill vara en naturlig del av svensk sjukvård och även spela en viktig roll i samhället i stort. Därför är det oerhört kul att få chansen att arbeta med Samhall, vi är imponerade av deras viktiga arbete för en mer inkluderande och hållbarare värld, säger Claes Ruth, primärvårdschef på Kry.

Jonas Beltrame-Linné

Presschef Kry

press@kry.se

010-251 89 00http://www.samhall.se

Samhalls uppdrag är att skapa utvecklande jobb åt personer med funktionsnedsättning på arbetsmarknaden. Samhall har 25 000 medarbetare och vi finns på 600 orter utspridda över hela landet. Våra medarbetare levererar med hög kvalité inom bland annat tvätt, städ, omsorg, logistik och tillverkning. Vi omsätter årligen drygt nio miljarder kronor, överskottet stannar i företaget och investeras i bland annat utbildning och utveckling av våra medarbetare.