Samir & Viktor i Bingolotto

Samir & Viktor slog igenom med dunder och brak i Melodifestivalen 2015. På söndag framför de nya singeln "Kung" i BingoLotto.

Under Lotta Engbergs sista vikarievecka i BingoLotto gästar popduon Samir & Viktor och rutinerade Arvingarna programmet. Husbandet leds av Grammy-vinnaren Mattias Bylund

Samir & Viktor och Arvingarna i BingoLotto

Samir & Viktor slog igenom med dunder och brak i Melodifestivalen 2015 med låten Groupie. Året därpå följde de upp succén i samma program med Bada nakna. 2014 blev singeln Success etta på Itunes under sin första vecka. Duon har även släppt singlarna Saxofuckingfon och Fick feeling samt var sin singel på var sitt håll. På söndag framför de nya singeln "Kung" i BingoLotto.

Dessutom besöker Arvingarna studion, med Casper Janebrink i spetsen – BingoLottos egen bingomästare online. Arvingarna som var en av de första orkestrarna någonsin som gästade programmet i dess begynnelse.

Husbandet leds av kapellmästare Mattias Bylund och kvällens programledare är Lotta Engberg.

BingoLotto – Söndag 21 maj

(pga Ishockey-VM sänds programmet kl 18.00-19.00 i Sjuan och kl 19.00-20.00 TV4

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.