Samla Höstkrafter i Göteborg

Samtidigt med årets hummerpremiär var det premiär för Höststaden Göteborg på måndag den 23 september. För fjärde året i rad kraftsamlar upplevelsestaden Göteborg för att erbjuda höstens bästa resmål – för alla.
Foto: Liseberg.

“Samla Höstkrafter” är en påminnelse om att Göteborg har det absolut bästa utbudet för just detta syfte. Vare sig det är familjetid, relationstid eller kompistid så finns alla förutsättningar för att ladda sina batterier och komma tillbaka hem med massor av energi. Här finns något för alla; för den som vill koppla av, slippa rutiner och ha roligt med sitt resesällskap – på spa, uppleva wellness och god mat. Eller för ”hemestrare” som inte vill åka långt för att koppla av med goda vänner, musikupplevelser och långbrunch.

– Det händer så mycket i Göteborg som är värt att längta till på hösten. För såväl långväga besökare som mer närboende.  För även om man bara bor ett par mil från Göteborg kan det vara härligt att lyxa till hösten med att bo på hotell och göra något trevligt, umgås med familj eller vänner, säger Sara Källqvist, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

Samla Höstkrafter inleds med hummerpremiären den 23 september då det finns möjlighet att följa med på en spännande safari i Göteborgs skärgård. Därefter är hösten fullspäckad med aktiviteter för alla smakriktningar; bokmässa, designfestival, konstbiennal och filmfestival för barn och unga. Eller varför inte besöka Bondens marknad i Haga, Höstens skafferi i Botaniska Trädgården eller skördefest på Tjolöholms Slott. För de lite yngre besökarna finns massor med aktiviteter under hösten från Halloween på Liseberg och Mysrys på Alfons Åberg till Creepy Science på Universeum eller om man vågar - spökvandringar i staden.

Lägg därtill sport- och musikevenemang, teater och musikaler, modevisningar och en skummande ölfestival den 1–2 november. Och mellan aktiviteterna – ett rikt utbud av kafeér, och kulinariska upplevelser på restauranger med internationellt välkänt kök.

Välkommen till Höststaden Göteborg!

Fullständigt program och tider finns på: https://www.goteborg.com/hoststaden/

För mer information och frågor kontakta:

Sara Källqvist, affärsutvecklare på Göteborg & Co
sara.kallqvist@goteborg.com

Är du nyfiken och vill prova på Höststaden?

Kerstin Torsede
kerstin.torsede@nowa.se

Foto: Liseberg.

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.

Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Vepor och flaggor från handbolls VM blev till hjälp åt Göteborgs Stadsmission14.3.2024 11:15:50 CET | Pressmeddelande

Nästan 400 kuddar, täcken och mjukisdjur överlämnades till Göteborgs Stadsmission som ska skänkas vidare till personer i utsatthet. Överlämningen gjordes av Handbolls-VM 2023 AB tillsammans med Göteborg & Co, som låtit sy om vepor och flaggor från VM i handboll 2023. Händelsen markerar avslutningen på handbollsmästerskapen förra året och de hållbara samarbeten som präglat herrarnas och damernas VM.