Samlalånen.nu arbetar för större transparens och ökad kunskap

Webbsidan samlalånen.nu har nyligen lanserats. Den är en sida som samlar och presenterar information om olika sorters lån och lånetjänster och artiklar om olika privatekonomiska nyttiga begrepp.

Sidans syfte

Finansbranschen och den ekonomiska sektorn är i ständig förändring. Nya begrepp och företeelser förekommer, ständigt, och som privatperson eller mindre aktör kan det vara svårt att hänga med i allt som händer. Exempelvis sms-lån, digitala valutor och ett så gott som kontantlöst samhälle är saker som vi introducerats till på bara de senaste tiotals åren.

Samlalånen.nu erbjuder en tjänst som ska göra det enklare att orientera sig i den ekonomiska situationen och bland de många aktörer som verkar på lånemarknaden. De primära värdeord man initialt kommer arbeta utifrån i uppbyggnaden av sidan är transparens och kunskap. Sidan ska ge gedigen och trovärdig information.

Vilken information finns på sidan?

Redan från början finns på sidan en tjänst som jämför olika långivare. Utifrån den typ av lån man eftersöker, till exempel privatlån eller lån till köp av bil, kan man få information om vilka långivare som finns och vilka förutsättningar lånen har. Något som också erbjuds är en tjänst där man kan jämföra tjänster för att samla sina lån. Har man flera olika lån hos olika långivare kan man ofta spara mycket pengar på att samla sina lån hos en långivare med lägre ränta och på så sätt behöva betala mindre. Samlalånen.nu jämför olika sådana tjänster.

Allt eftersom kommer också olika artiklar publiceras. Dessa kommer ta upp olika relevanta begrepp och företeelser. Exempel på sådana är begrepp som rör lånande, till exempel ränta, amorteringar och säkerhet. Inte bara information om lånetjänster utan även om olika sorters lån kommer finnas tillgänglig.

All information som publiceras kommer vara producerad av experter. Dessa har kunskap inom både finansbranschen, ekonomi och även webbutveckling, för att erbjuda kunder en så bra helhetsupplevelse som möjligt.

Varför behövs sidan?

Finansbranschen står som sagt inför stora förändringar, mycket i och med den ständiga ekonomiska tillväxten och digitaliseringen. Nya sorters lån finns tillgängliga. Att ta ett lån utan att ha en inkomst är idag fullt möjligt medan det var otänkbart för inte alls många år sedan.

Samlalånen.nu strävar efter att förändra lånebranschen. Det genom att erbjuda god och transparent information som skapar rättvisare förutsättningar. Genom att alla erbjuds information om olika begrepp skapas en bättre jämlikhet. Informationen ska vara enkel att förstå och lättillgänglig, men samtidigt vara tillräckligt djupgående för att alla ska kunna få med sig de kunskaper som behövs.

En låntagare som har koll på läget och är orienterad på lånemarknaden kommer ha bättre förutsättningar för att ta ett bra lån, och inte riskera att hamna i några skuldfällor. Efterhand kommer möjligheterna till detta förbättras ytterligare genom att mer djupgående recensioner av långivare ska presenteras och privatpersoner ska erbjudas rådgivning av experter om låneprocessen.

Sidan vill erbjuda något som branschen hittills har saknat. Det genom en tjänst som samlar både transparens och kunskap och är lättillgänglig för vem som helst. På så sätt kan förutsättningarna bli bättre för alla involverade. För att besöka samlalånen nu så går du in på https://xn--samlalnen-b3a.nu/

Företagens IT säkerhet är mer hotad än någonsin när personal i större utsträckning jobbar hemma10.7.2020 13:13:06 CESTPressmeddelande

Många företag saknar helt eller delvis skydd mot den ökade storm av cyber-angrepp som organisationer utsätts för i skuggan av Covid-19 pandemin. Bristande kontroll då många anställda arbetar på distans, i kombination med förändringar i anställdas beteende när de jobbar hemma, bidrar till den ökade digitala säkerhetsutmaning som företag står inför just nu.