Samrina Gadzo från Huskvarna valdes till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya styrelsen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som äger rum i Stockholm den 11-14 augusti. Bland de förtroendevalda finns Samrina Gadzo, 20 år. Samrina har varit aktiv inom SSU sedan 2014, och en av hennes absoluta hjärtefrågor är ekonomisk fördelningspolitik. Utöver det brinnande engagemanget inom SSU är Samrina nybliven läkarstudent.

– Jag känner mig otrolig stolt och tacksam över att ha blivit vald till förbundsstyrelseledamot.  Det är det finaste förtroendeuppdrag man kan ha, säger Samrina Gadzo

–Jag ser fram emot att de kommande två åren tillsammans med SSU:s alla medlemmar kämpa för ett jämlikare samhälle, avslutar Samrina.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö. Stockholm.  I år samlades 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik.Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare omvaldes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se