Samtrans inleder samarbete med Bring under Black Friday och julhandeln

Snart startar den mest intensiva e-handelsperioden under året. Under Black Friday och julhandeln förväntas höga paketvolymer och ett ökat leveransbehov. För att möta den stora efterfrågan av leveranser inleder nu Samtrans Omsorgsresor ett samarbete med Bring för att bistå med kapacitet under tider då Samtrans inte har fasta ordinarie köruppdrag.
Samtrans inleder samarbete med Bring under Black Friday och julhandeln

- Vi är glada över att vi har möjlighet att som komplement till vårt ordinarie samhällsuppdrag bistå Bring med kapacitet och bemanning för att säkra kvalitén på leveranserna under denna intensiva period, säger Eric Steijer Marknadschef på Samtrans Omsorgsresor.

På morgonen och eftermiddagen utför Samtrans ordinarie uppdrag som skolskjuts och färdtjänst. Däremellan kommer ca 25 Samtransförare att köra paketleveranser på uppdrag av Bring. Samarbetet kommer att pågå under den mest intensiva perioden fram till 15 januari.

- Inför Black Friday och jul har vi tagit till flera olika åtgärder för att kunna hantera ökade paketvolymer. Samtrans har som allra mest att göra på morgonen och eftermiddagen. Däremellan kommer de kunna leverera paket till några av våra ombud som passar bra in i den befintliga rutten. Genom samarbetet kan vi se till att använda de bilar som redan är ute och kör dessa sträckor, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.