Samtrans Omsorgsresor etablerar verksamhet i Sörmland

Nu står det klart att Samtrans Omsorgsresor kommer att bistå Region Sörmland med serviceresor i Flen. Från och med den 1 februari finns fyra specialfordon och fem personbilar i drift. Med etableringen i Sörmland fortsätter Samtrans sin strategi att bli marknadsledare även utanför Stockholm.

Samtransförare.

Redan i december 2020 bidrog Samtrans på kort uppstartstid Region Sörmland med 10 bilar, detta då dåvarande leverantörs avtal hastigt upphörde. Uppdraget löpte då fram till 31 januari och lämnade efter sig en god leverans och kvalitét.

Regionen gjorde under denna period en direktupphandling med trafikstart 1 februari och avtalsslut sista december 2021. Upphandlingen var indelad i flera områden baserat på geografiskt läge och fordonstyper. Samtrans la då anbud på området Flen och vann den upphandlingen.

- Det känns otroligt roligt att vi nu har möjlighet att bidra med erfarenhet, hög kvalitét och kompetenta förare, även till invånarna i Flen, säger Samtrans marknadschef Eric Steijer.

Samtrans målsättning är att fortsätta utvecklas som marknadsledande på kvalitet inom omsorgsresor.

- Vi växer nu även utanför Stockholm och vi har en kapacitet och stark organisation för att etablera oss på fler platser, vi ser fram emot att fortsätta utveckla verksamheten för både resenärer och samhället, avslutar Eric Steijer.

Samtransförare.

Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och landsting, men också för företag. Samtrans har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt har svårigheter att åka med den allmänna kollektivtrafiken.

Nobina med dotterbolaget Samtrans förvärvar Telepass och blir ledande i Sverige inom omsorgsresor6.5.2021 08:43:26 CEST | Pressmeddelande