Anelia Records Handelsbolag

Sångerskan/Låtskrivaren Jenny Holmgren ger ut sitt andra album ”Secret About You” där hon presenterar sitt fascinerande Moderna Folk, Pop & Country Sound.

Som efterföljare till sitt väl mottagna och kritikerrosade debutalbum ”It’s Like You Carry Wings” tillkännagav sångerskan/låtskrivaren Jenny Holmgren, Stockholm, nyligen utgivandet av sitt andra album ”Secret About You”, producerat av Tassos Spiliotopoulos. Release Datum, 26 April 2018.

Med en hypnotisk röst och förtrollande energi är Jenny Holmgren en artist som verkligen har hittat sin egen unika stil.

Influerad av modern folkmusik, country, pop och rock har den stigande stjärnan uppvisat förmåga att skapa musik som drar in lyssnarna  i hennes värld på de mest magiska sätt.

Spännande nyheter för fansen av hennes första album ” It’s like you carry wings”, som gav henne en mängd positiv kritik, är att Holmgren har vidareutvecklat sitt ‘sound’ ytterligare. Den nya skivan ‘Secret about you”, som släpps av Anelia Records, bygger likt den första skivan på ett unikt samarbete med den erkände gitarristen och producenten Tassos Spiliotopoulos.  De fantastiska gitarr och röstharmonierna löper likt i Jennys tidigare verk som en röd tråd genom musiken, men nu har soundet också förstärkts av trummor och bas vilken gör soundet bredare, större och oemotståndligt.

”Jag gick in med både själ och hjärta i ‘ Secret about you’ och jag tycker att det lyser igenom,” var Holmgrens kommentar angående det nya skivsläppet.

”Vi kände oss inte styrda av strikta musikstilar, det handlade bara om att spela låtar av betydelse, som har någonting att säga och är nya och ärliga”.

Några höjdpunkter i ” Secret about you” är: ”Swing”, ”Child of war”, titellåten ”Secret about you” och  ”A good day”.  Alla tio låtarna på albumet är original av Holmgren och pekar på en mycket ljus nutid såväl som framtid för en artist vars kreativitet helt klart inte vet några gränser.

Utbildad på prestigefyllda lärosäten som ” The Royal Academy of Music” i London, och med tolv års erfarenhet av att uppträda på West Ends teatrar och andra arenor balanseras friskheten av Holmgrens sound av en djup förståelse för klassisk musikstruktur, sången och självdisciplinen hos en sann professionell artist.

Alla dessa egenskaper har vävts samman, och det blir uppenbart genom utgivandet av ”Secret about you” att Jenny Holmgren är redo att vara mycket mer än en hemlighet i den moderna folk-, country- och popmusikens värld där hon verkligen lyser på ett ganska så anmärkningsvärt sätt.

För ytterligare information besök jennyholmgren.com

Musikvideo 'Witches and Flames' från nya albumet 'Secret About You'

Malin Granström - Administratör, Anelia Records
aneliarecords@gmail.com

Anelia Records Handelsbolag
Oxelvägen 55
13832 Älta

Independent Record Company with new releases by Jenny Holmgren and Tassos Spiliotopoulos.

Webpage: aneliarecords.com

Recensenter och skribenter som behöver tillgång till det nya albumet 'Secret About You' hittar promo länk här:

Följ Anelia Records Handelsbolag

Abonnera på våra pressmeddelanden.