Sanna Nielsen och We Are Voice i BingoLotto

Sanna Nielsen & We Are Voice

Foto: Magnus Ragnvid

Sångerskan Sanna Nielsen slog igenom som elvaåring med låten "Till en fågel". Nielsen upptäcktes av TV-producenten Ragnar Dahlberg som lät henne uppträda i Café Norrköping. Sanna har deltagit i Melodifestivalen vid sju tillfällen, 2014 vann hon och slutade trea i Eurovision Song Contest i Köpenhamn med låten "Undo". Till sommaren är Sanna återigen aktuell som programledare för Allsång på Skansen.

Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition.

We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Den 4 november 2017 fyller de Friends Arena med bl a Tommy Körberg och Marlena Ernman på scen för att hylla stämsången genom att låta publiken vara artisterna och artisterna vara publiken. På söndag får ni ett smakprov i BingoLotto.

Kapellmästare för kvällen är Mattias Bylund och programledare, precis som vanligt –Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 9 april kl. 18 i TV4.