Sanna tar sin Vegas-show på turné

Efter Börsen-succén: I höst drar sångerskan på turné med sin Las Vegasinspirerade show ”Mitt Sanna jag". En ny era i karriären har påbörjats, menar hon. - Det känns riktigt spännande, allting, säger Sanna Nielsen.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Det ska sägas direkt. Naturligtvis gör hon sig just nu mentalt redo för Skansen, där sommarens populäraste tv-program återigen ska locka miljontals tittare. Men för närvarande inleder Sanna Nielsen varje kväll med att sjunga upp, med sången ”I feel a song in my heart”. Föreställningen Mitt Sanna jag har blivit en ny fas för henne.Nu ska hela Sverige få uppleva Sannas hemliga sidor, när vårens mest kritikerrosade show lämnar Stockholm och beger sig ut på turné.

Sanna har milt sagt tagit chansen och lämnat sin ”comfort zone”. Folkkär i Melodifestivalen med Undo och varma allsångs-somrar, klev hon in på Börsen. Med oväntade Motown-hits, Fleetwood Mac-rock, Patti LaBelle och en monolog signerad Camilla Läckberg. Tidernas yngsta kvinnliga artist på Börsen valde att ta ut svängarna, vilket kritikerkåren uppskattade. - Jag upplever just nu en ny era i min karriär, säger hon själv. "Vill du ha glädje och glitter och glam? Sanna Nielsen är bästa energikicken i Stockholm", skrev Aftonbladets Jens Peterson. "Det är förbluffande tryck hela tiden", påpekar Expressens Anders Björkman.

Sanna har - redan från första låten - showgästerna i sina händer. Publiken tänder till direkt när hennes Gladys Knights-tolkning rullar igång. Redan där finns anslaget: hennes favoriter genom åren, från en vacker version av Burt Bacharachs "Anyone who hade a heart" till medryckande Temptation-låten "Get ready". Och naturligtvis egna hits. Sångerskan avslöjar också en ny sida av sig själv. Klädintresset och estetiken, den effektfulla ljussättningen, Motown-hyllningen - allt finns där. Föreställningen kretsar kring en barnstjärnas uppväxt, genombrott under skoltiden i Bromölla, musikdrömmarna, Svensktoppen och idolernas musik på 1990-talet. Fram till flytten från Skåne till Stockholm och det stora genomslaget med Undo i Eurovision Song Contest.

Biljettsläpp är 4 april kl 10:00.
Premiär i Kristianstad 14 september

Turnén presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.
Producenter Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.
Regi: Vera Prada.
Press: Magnus Stråberg, magnus@straberg.se, 0705-166090

Fotograf: Mats Böcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.