Sanna tar sin Vegas-show på turné

Efter Börsen-succén: I höst drar sångerskan på turné med sin Las Vegasinspirerade show ”Mitt Sanna jag". En ny era i karriären har påbörjats, menar hon. - Det känns riktigt spännande, allting, säger Sanna Nielsen.

2Entertain - Part of Moment Group AB

Det ska sägas direkt. Naturligtvis gör hon sig just nu mentalt redo för Skansen, där sommarens populäraste tv-program återigen ska locka miljontals tittare. Men för närvarande inleder Sanna Nielsen varje kväll med att sjunga upp, med sången ”I feel a song in my heart”. Föreställningen Mitt Sanna jag har blivit en ny fas för henne.Nu ska hela Sverige få uppleva Sannas hemliga sidor, när vårens mest kritikerrosade show lämnar Stockholm och beger sig ut på turné.

Sanna har milt sagt tagit chansen och lämnat sin ”comfort zone”. Folkkär i Melodifestivalen med Undo och varma allsångs-somrar, klev hon in på Börsen. Med oväntade Motown-hits, Fleetwood Mac-rock, Patti LaBelle och en monolog signerad Camilla Läckberg. Tidernas yngsta kvinnliga artist på Börsen valde att ta ut svängarna, vilket kritikerkåren uppskattade. - Jag upplever just nu en ny era i min karriär, säger hon själv. "Vill du ha glädje och glitter och glam? Sanna Nielsen är bästa energikicken i Stockholm", skrev Aftonbladets Jens Peterson. "Det är förbluffande tryck hela tiden", påpekar Expressens Anders Björkman.

Sanna har - redan från första låten - showgästerna i sina händer. Publiken tänder till direkt när hennes Gladys Knights-tolkning rullar igång. Redan där finns anslaget: hennes favoriter genom åren, från en vacker version av Burt Bacharachs "Anyone who hade a heart" till medryckande Temptation-låten "Get ready". Och naturligtvis egna hits. Sångerskan avslöjar också en ny sida av sig själv. Klädintresset och estetiken, den effektfulla ljussättningen, Motown-hyllningen - allt finns där. Föreställningen kretsar kring en barnstjärnas uppväxt, genombrott under skoltiden i Bromölla, musikdrömmarna, Svensktoppen och idolernas musik på 1990-talet. Fram till flytten från Skåne till Stockholm och det stora genomslaget med Undo i Eurovision Song Contest.

Biljettsläpp är 4 april kl 10:00.
Premiär i Kristianstad 14 september

Turnén presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.
Producenter Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.
Regi: Vera Prada.
Press: Magnus Stråberg, magnus@straberg.se, 0705-166090

Fotograf: Mats Böcker

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!