Sannex i Bingolotto

På söndag gästas Bingolotto av Grammisvinnarna Sannex. Bandet som startades 1977 som ett skolprojekt är idag ett av Sveriges mest hyllade dansband. Nu är det återigen dags för dem att gästa Bingolotto som uppvärmning inför deras medverkan i Melodifestivalen.

Sannex turnerar flitigt och genomför över hundra spelningar per år och är ett av Sveriges mest uppskattade dansband. Deras låtar streamas dessutom flitigt på Spotify.

2018 blev de uppmärksammade av en ännu större publik genom deras medverkan i SVT´s Allsång på Skansen. I Bingolotto har de dessutom medverkat två gånger tidigare.

Sannex vann en guldklav 2014 i kategorin ”Årets dansband". Samma år var de även nominerade i ”årets låt” med "Stanna tiden". Låten vann även pris som ”årets låt” i P4-dans.

2015 vann de titeln ”Årets dansband” och "Årets album", dessutom vann frontfiguren Andreas en guldklav för "årets sångare".

Sannex är klara för Melodifestivalen 2021 och ihop med det internationella skivbolaget WARNER vill de nu visa Musiksverige hur dansband 2.0 låter!

21 februari, kl. 18.00 i TV4

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto i TV4 med Casper och Agneta hela sommaren23.3.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto med Casper och Agneta hela sommaren 30 år ska givetvis firas. Bland annat med direktsänd Midsommarbingo 25 juni och BingoLotto sommaren lång. Lotta Engberg och Stefan Odelberg tar med blomster i håret med oss på allt som den svenska midsommartraditionen bjuder. Casper Janebrink och Agneta Sjödin ser därefter till att hålla vår underbara och efterlängtade årstid levande i bästa västkustmiljö.