Sannex i Bingolotto

På söndag gästas Bingolotto av Grammisvinnarna Sannex. Bandet som startades 1977 som ett skolprojekt är idag ett av Sveriges mest hyllade dansband. Nu är det återigen dags för dem att gästa Bingolotto som uppvärmning inför deras medverkan i Melodifestivalen.

Sannex turnerar flitigt och genomför över hundra spelningar per år och är ett av Sveriges mest uppskattade dansband. Deras låtar streamas dessutom flitigt på Spotify.

2018 blev de uppmärksammade av en ännu större publik genom deras medverkan i SVT´s Allsång på Skansen. I Bingolotto har de dessutom medverkat två gånger tidigare.

Sannex vann en guldklav 2014 i kategorin ”Årets dansband". Samma år var de även nominerade i ”årets låt” med "Stanna tiden". Låten vann även pris som ”årets låt” i P4-dans.

2015 vann de titeln ”Årets dansband” och "Årets album", dessutom vann frontfiguren Andreas en guldklav för "årets sångare".

Sannex är klara för Melodifestivalen 2021 och ihop med det internationella skivbolaget WARNER vill de nu visa Musiksverige hur dansband 2.0 låter!

21 februari, kl. 18.00 i TV4