Sara Hector ALS Challenge i Kungsberget

23-24 mars arrangeras välgörenhetstävlingen Sara Hector ALS Challenge i Kungsberget till förmån för ALS-forskningen

Kungsbergets egen Världsstjärna Sara Hector återvänder hem för en helg och arrangerar Sara Hector ALS Challenge. En välgörenhetstävling till förmån för ALS-forskningen.

Tävlingen går av stapeln lördag 23 mars och alla är inbjudna att tävla mot en av våra absolut bästa skidåkare just nu, och sig själva.

Mer information på:

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, Kungsberget, Vallåsen, Ulricehamn Ski Center, Storstenshöjden och Tolvmannabacken.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Sportlovsveckorna fullbokade i Kungsberget11.2.2019 14:19:00 CETPressmeddelande

Sportlovsveckorna 8 och 9 är fullbokade i Kungsberget sedan några veckor tillbaka. Det är en ökning från förra året då vecka 8 endast nådde 90% beläggning. I år verkar Uppsalaborna ha hittat anläggningen och även vecka 8 är nu belagd till 100%. Sportlovsveckorna är de klassiska skidåkarveckorna även om de de senaste åren fått konkurrens av såväl nyårsveckan som julveckan. Det som skiljer veckorna åt är att sportlovsveckorna bokar fullt före jul- och nyårsveckorna. -Det beror antagligen på tradition och invant beteende. Gästerna vet att sportloven kommer att boka fullt och man vill garantera sig ett visst boende, ofta samma som man hade året före. Nu har vi haft två säsonger med gynnsam julledighet och vi har haft i stort sett fullt över jul- och nyårshelgerna. Det skall bli spännande att se om beteendet blir att även de veckorna bokar tidigare till nästa säsong, säger Mikael Elford Försäljningschef för Branäsgruppen. I år har Kungsberget gjort en satsning i Danmark för att locka sportl

Branäs och Kungsberget nominerat till Stora Barnsemesterpriset 20195.2.2019 06:19:00 CETPressmeddelande

Branäs och Kungsberget har nominerats till Stora Barnsemesterpriset 2019. För Branäs innebär det chansen att knipa en tolfte medalj och för Kungsberget hägrar en tredje pallplats. -Priset är lite speciellt för oss då det är gästerna själva som nominerar och röstar. Att vi i Branäs förärats med det elva gånger känns fantastiskt. För mig, som ny sedan i september, känns det väldigt taggande att arbeta för att få hem en tolfte medalj. Så som säsongen känns hittills så tycker jag att vi förtjänar det men det är upp till gästerna att avgöra säger Henrik Lööv, Platschef i Branäs. Omröstningen pågår fram till 11 mars och vinnaren avsläjas den 14 mars. http://www.barnsemester.se/artiklar/rosta-basta-skidort-for-barnfamiljer

Ännu mer skidåkning i Kungsberget och Branäs30.1.2019 07:42:00 CETPressmeddelande

En av årets mest uppskattade nyheter i både Branäs och Kungsberget är belysningen i Nintendo Land. Nintendo Land är en äventyrsstig där barnen kan träffa sin hjältar från Super Marios förtrollade värld. Stigen finns i både Branäs och Kungsberget och är på bägge ställena en av de mest populära nedfarterna för de minsta. Det är inte ovanligt med föräldrar som vittnar om 15-20 nedfarter på raken. I år är stigarna om möjligt ännu mer uppskattade och utnyttjade. Till säsongen installerades effektfull belysning med färgade pulserande lampor som skapar en mysig och magisk stämning mellan träden. Belysningen gör att stigen kan hålla öppet lika länge som anläggningen i övrigt, dvs fram till 19.00. Såväl Kungsberget som Branäs har den unika egenskapen att backarna är öppna till 19.00 varje dag, med mer skidåkning än någon annanstans.

Branäsgruppen garanterar en vit jul21.12.2018 11:50:00 CETPressmeddelande

Tack vare sparad snö, satsningar på snösystem och två kraftfulla snöfabriker kan Branäsgruppen garantera en vit jul från Vallåsen i söder till Kungsberget i norr. Samtliga av skidanläggningsföretagets sex anläggningar är öppna för skidåkning från och med lördag. -Det är svårt att komma ifrån att julen är starkt associerad med snö. Något av det bästa jag vet är ankomstdagarna och att se när barnen bokstavligen stormar ut i snön för första gången. Alla vi som har barn vet att det krävs en hel del för att få in dem i stugvärmen igen, säger Anders Kjällström VD för Branäsgruppen. Alla anläggningar har öppet under mellandagarna. Kungsberget och Branäs har öppet under julafton medans övriga anläggningar passar på och julvilar just den dagen. Under kommande helg beräknas några dagara av kyla att dra in över landet och skidanläggningarna står redo med snösystemen och redo att öppna fler backar. -Jul och nyår har blivit viktiga helger för våra skidanläggningar. För boendeanläggningarna har bokn