Sara Svanlund omvald till andre vice ordförande i LR

Idag valde Lärarnas Riksförbunds kongress Sara Svanlund från Malmö till andre vice ordförande för ytterligare en fyraårsperiod.

–  Jag är jätteglad och samtidigt hedrad att förbundet gett mig ett så stort förtroende genom att välja om mig för en ny mandatperiod. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta för lärarnas villkor och skolans bästa. Den svenska skolan står inför många viktiga beslut och det skall bli spännande att följa detta på nära håll och till och med få möjlighet att påverka besluten är självklart extra inspirerande säger Sara Svanlund nyvald andre vice ordförande för Lärarnas Riksförbund.

Under nästa vecka återupptas kongressen med viktiga frågor som bland annat berör arbetsmiljö/arbetstid, lön och ett förslag till en utredning om en ny organisering av lärarna.

Mejl till kommunföreningarna i Skåne län:

Bjuv
bjuv@lr.se

Lärarnas Riksförbund är det akademiska förbundet som enbart organiserar behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med drygt 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco.

Nu etableras Saco Utbildning10.9.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Lärarnas Riksförbund och Sveriges Skolledarförbund är överens om att etablera Saco Utbildning. Det övergripande syftet med Saco Utbildning är att stärka arbetet med utbildningsfrågorna inom federationen, tydliggöra professionerna inom sektorn, stärka respektive förbund och därmed bidra till att skapa förutsättningar för ett utbildningsväsende av högsta tänkbara kvalitet. Målsättningen är att samverkan ska vara fullt ut etablerad den 1 januari 2021