Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor gör julshow med musikalisk glädje och värme

I december ställer sig två av Sveriges mest folkkära personer på Hamburger Börs scen, Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor. Tillsammans skapar de en underhållande showkväll fylld av julmusik, humor, värme, god mat och oväntade överraskningar.

2Entertain part of Moment Group

Inför julen 2022 spelas showen ”Finer & Taylor - En julvärdig show” på Hamburger Börs i Stockholm. De tidigare julvärdarna Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor är ett spännande och nytt artistpar som inte bara kommer att överraska musikaliskt utan även utmana deras bild av varandra och publikens förväntningar. Hela showupplevelsen spetsas med ett liveband bestående av några av landets främsta musiker under ledning av Marika Willstedt. För att skapa en fulländad krogshow har Tareq Taylor och Sarah Dawn Finer fått önska sina favoriter på tallriken.

- Jag har i hela mitt liv drömt om att få stå på scen och sjunga. Det känns helt overkligt att jag nu får göra det tillsammans med Sarah Dawn Finer som har en av Sveriges bästa röster. Tänk att vi ska göra en helt egen julshow. Det är så att jag får nypa mig i armen, säger Tareq Taylor.

- Det är fantastiskt att få göra det här med Tareq Taylor. Han är något så ovanligt som en man i sina bästa år, som vågar följa sina drömmar och börja om, som debutant. Men inte nog med det, Tareq är en fantastisk sångare, en blivande artist som saknat en livescen. Vi kommer göra allt vi kan för att bjuda på värme, fest, humor, personliga storys, fantastiska julfavoriter i olika genrer och egna pärlor. Sen blir det ju såklart även en hel del överraskningar, säger Sarah Dawn Finer.

- Med målsättning att skapa en festlig och humoristisk show för alla, kan jag inte tänka mig en bättre duo. Det blir en härlig musikalisk resa – en rolig, personlig, charmig och alltigenom varm kväll i vintermörkret, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent.

’’Finer & Taylor - En julvärdig show” har premiär 2 december på Hamburger Börs i Stockholm, där den sedan spelas till och med 17 december.

- Jag är så oerhört stolt över Sarah Dawn Finer och Tareq Taylors mod att alltid fullfölja sina drömmar. Här gör Taylor entré som musik- och liveartist och som han gör det! Kom och se, avslutar Mikael Gordon-Solfors.

Biljettsläpp sker via Showtic den 23 september. Pressbilder hittar ni här.

Läs mer om showen och boka biljetter här

FAKTA OM HAMBURGER BÖRS:

Hamburger Börs har i över 250 år varit en fascinerande scen med en gedigen konsert- och showhistoria med idel världsnamn och sverigebekanta.

Ett axplock av artister följer här:
Diana Ross, Frank Sinatra, Liza Minnelli, Tina Turner, Depeche Mode, U2, Tony Bennet, Bette Midler, Eurythmics, Patti Labelle, Grace Jones, Lionel Richie, Rod Stewart, Phil Collins, Boomtown Rats, Duran Duran, Imperiet, Johnny Cash, Dionne Warwick, Ultravox, The Ramones, Anthony and the Johnsons, Sinead O’Connor, Shirley Bassey, Elvis Costello, Anthony Hamilton, Tower of Power, några av Sveriges främsta artister och nu även Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor.

För mer information, vänligen kontakta:

Filip Jarl, Presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se
070–7360800

Elin Olsson, Presskontakt Micael Bindefeld AB
elin.olsson@bindfeldab.se
070–7699228

Hanna Källerteg, Presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindfeldab.se
079–099 06 11

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.