Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor gör julshow med musikalisk glädje och värme

I december ställer sig två av Sveriges mest folkkära personer på Hamburger Börs scen, Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor. Tillsammans skapar de en underhållande showkväll fylld av julmusik, humor, värme, god mat och oväntade överraskningar.

2Entertain part of Moment Group

Inför julen 2022 spelas showen ”Finer & Taylor - En julvärdig show” på Hamburger Börs i Stockholm. De tidigare julvärdarna Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor är ett spännande och nytt artistpar som inte bara kommer att överraska musikaliskt utan även utmana deras bild av varandra och publikens förväntningar. Hela showupplevelsen spetsas med ett liveband bestående av några av landets främsta musiker under ledning av Marika Willstedt. För att skapa en fulländad krogshow har Tareq Taylor och Sarah Dawn Finer fått önska sina favoriter på tallriken.

- Jag har i hela mitt liv drömt om att få stå på scen och sjunga. Det känns helt overkligt att jag nu får göra det tillsammans med Sarah Dawn Finer som har en av Sveriges bästa röster. Tänk att vi ska göra en helt egen julshow. Det är så att jag får nypa mig i armen, säger Tareq Taylor.

- Det är fantastiskt att få göra det här med Tareq Taylor. Han är något så ovanligt som en man i sina bästa år, som vågar följa sina drömmar och börja om, som debutant. Men inte nog med det, Tareq är en fantastisk sångare, en blivande artist som saknat en livescen. Vi kommer göra allt vi kan för att bjuda på värme, fest, humor, personliga storys, fantastiska julfavoriter i olika genrer och egna pärlor. Sen blir det ju såklart även en hel del överraskningar, säger Sarah Dawn Finer.

- Med målsättning att skapa en festlig och humoristisk show för alla, kan jag inte tänka mig en bättre duo. Det blir en härlig musikalisk resa – en rolig, personlig, charmig och alltigenom varm kväll i vintermörkret, säger Mikael Gordon-Solfors, Producent.

’’Finer & Taylor - En julvärdig show” har premiär 2 december på Hamburger Börs i Stockholm, där den sedan spelas till och med 17 december.

- Jag är så oerhört stolt över Sarah Dawn Finer och Tareq Taylors mod att alltid fullfölja sina drömmar. Här gör Taylor entré som musik- och liveartist och som han gör det! Kom och se, avslutar Mikael Gordon-Solfors.

Biljettsläpp sker via Showtic den 23 september. Pressbilder hittar ni här.

Läs mer om showen och boka biljetter här

FAKTA OM HAMBURGER BÖRS:

Hamburger Börs har i över 250 år varit en fascinerande scen med en gedigen konsert- och showhistoria med idel världsnamn och sverigebekanta.

Ett axplock av artister följer här:
Diana Ross, Frank Sinatra, Liza Minnelli, Tina Turner, Depeche Mode, U2, Tony Bennet, Bette Midler, Eurythmics, Patti Labelle, Grace Jones, Lionel Richie, Rod Stewart, Phil Collins, Boomtown Rats, Duran Duran, Imperiet, Johnny Cash, Dionne Warwick, Ultravox, The Ramones, Anthony and the Johnsons, Sinead O’Connor, Shirley Bassey, Elvis Costello, Anthony Hamilton, Tower of Power, några av Sveriges främsta artister och nu även Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor.

För mer information, vänligen kontakta:

Filip Jarl, Presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se
070–7360800

Elin Olsson, Presskontakt Micael Bindefeld AB
elin.olsson@bindfeldab.se
070–7699228

Hanna Källerteg, Presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindfeldab.se
079–099 06 11

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Broadwaymusikalen Annie slår på stort!20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

Jill Johnson – Simply The Best1.9.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jill Johnson är en av vår tids största svenska artister. I över 30 år har hon skapat musik, men även samarbetat med några av Sveriges och världens främsta artister. På nyårsafton den 31 december 2022 ställer sig Jill Johnson på Cirkus stora scen, i Stockholm, för att framföra delar av sin stora katalog av låtar och kommer även att bjuda på tolkningar av hennes internationella favoritartister. En show som rymmer det bästa av det bästa – Simply The Best.

Vi summerar ett starkt andra kvartal - hämtat från VD-ordet19.7.2022 08:53:18 CEST | Pressmeddelande

Vi summerar ett starkt andra kvartal med ett resultat som är ett av koncernens mest lönsamma för en ”april-juni-period” någonsin. Rörelseresultatet för kvartalet landar på 20 msek vilket är en stark förbättring och en tydlig indikation på att vi är på rätt väg mot att återställa lönsamheten. Även när vi exkluderar erhållna stöd till följd av restriktionerna levererar koncernen ett resultat som visar tydliga lönsamhetsförbättringar. I sammanhanget noterar vi att de covidrelaterade restriktionerna från tidigare perioder i kombination med oron i omvärlden påverkade införsäljningstakten för kvartalet negativt, men ett hårt och fokuserat arbete från dedikerade och engagerade medarbetare gör att vi trots det kan summera ett mycket bra kvartal.