Säsongstart med killarna från Oh What A Night i BingoLotto

Individuellt är de fyra av Sveriges absolut främsta musikalartister. Tillsammans utgör männen från "Oh What A Night" och ”Jersey Boys” en sprakande het kvartett. Till våren beger sig David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ut på en rikstäckande turné, i hopp om att återigen förvandla ögonblick till evighet! Den 5 januari, kl 18.00 i TV4, gästar de BingoLottos säsongspremiär.

OH, WHAT A NIGHT!
Efter storsuccén ”Jersey Boys” är det nu åter dags för den rykande heta kvartetten David, Peter, Robert och Bruno att äntra scenen tillsammans, med en produktion i storformat under titeln ”OH, WHAT A NIGHT!”. Showen utlovar fullmatade nummer där dansare och musiker, under ledning av Marika Willstedt från ”Så ska det låta”, tillsammans bidrar till en oförglömlig och gnistrande kväll – i musikalens tecken! Med enorma hitlåtar från de musikaler som artisterna själva har medverkat i, så som Jersey Boys, We Will Rock You, Saturday Night Fever, Grease, Rock of Ages, Mamma Mia!, Hairspray, Jesus Christ Superstar, Spamalot, Fame, High School Musical, Footloose, Buddy Holly, Singin’ in the Rain, American Idiot och West Side Story, bjuder man in till en stjärnglansig helkväll med fullspäckad repertoar.

DAVID LINDGREN
David Lindgren är bortom alla tvivel en underhållare och artist ut i fingerspetsarna. Med en oerhörd karisma och en förtrollande röst har David etablerat sig som en av de klarast lysande stjärnorna på den svenska musikal- och musikscenen. Han har tidigare medverkat i de svenska uppsättningarna av ”Hairspray”, ”High School Musical” och ”Singin’ in the Rain”. David har även tävlat i Melodifestivalen 2012, 2013 och 2016, samt axlat rollen som programledare 2017-2018. Det är inte heller första gången han gästar BingoLotto!

PETER JOHANSSON
Peter kan tillskrivas många olika epitet: Rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Han är inte minst känd från ”Champions of Rock”, ”Rock of Ages”, ”Jersey Boys”, ”Rhapsody In Rock”, ”Jesus Christ Superstar” och ”Rock of 80´s”. Till cv:t hör även 800 föreställningar som Galileo i musikalen ”We Will Rock You” på West End, London.

ROBERT RYDBERG
Robert antar veteranrollen i denna kvartett, då han har medverkat i absolut flest musikaler. Bland andra ”Jersey Boys”, ”Spamalot”, ”Saturday Night Fever”, ”Fame”, ”Buddy Holly- The Musical”, ”Grease”, ”Sugar- I hetaste laget”, ”Mamma Mia!” och ”Footloose”. För den sistnämnda förärades han dessutom med en Guldmask. Sommaren 2012 axlade han rollen som Måns Zelmerlöws sidekick i Allsång på Skansen.

BRUNO MITSOGIANNIS
Bruno är en musikalartist av yttersta toppklass. Till cv:t hör de svenska uppsättningarna av klassiska och moderna musikaler som ”Jersey Boys”, ”We Will Rock You”, ”Rock of Ages”, ”Next To Normal”, ”Rock of 80´s” och ”American Idiot”. Bruno rosades flitigt och frekvent för rollen som Frankie Valli när ”Jersey Boys” gick för fulla hus på Chinateatern våren 2016.

Turnépremiären äger rum den 31 januari i Löfbergs Arena, Karlstad.

Söndagen den 5 januari 2020, kl. 18.00 i TV4, sjunger de upp i BingoLottos säsongspremiär!