Savo Sevic nyvald riksordförande för Moderat Skolungdom

20.3.2017 18:08 | Moderata Ungdomsförbundet

Lördagen 18 mars valdes 19-åriga Savo Sevic från Södermalm, Stockholm till riksordförande för Moderat Skolungdom som hade sin årliga rikskonferens i Nacka. Moderat Skolungdom är Nordens största skolpolitiska nätverk och är en stor del av Moderata Ungdomsförbundet. Moderat Skolungdom finns representerat på många skolor över hela landet.

• Det känns helt otroligt att jag ska få äran att leda Nordens största skolpolitiska nätverk, Moderat Skolungdom. Jag kommer jobba för är att vi får den plats vi förtjänar i det politiska finrummet.
  • Vår organisation ska vara den starkaste rösten mot flumskolan och det är vi som kommer sätta frågor som situationen för lärare, finansieringen av skolan och den bristande disciplinen i rampljuset. Vår organisation behövs för att vi är det enda alternativet som kan ge svenska skolungdomar en chans att påverka sin vardag.

Styrelsen i sin helhet

Riksordförande: Savo Sevic, MSU Stockholm (nyval)

Vice riksordförande: Markus Bengtsson, MSU Halland (nyval)

Ledamöter:

Amanda Broberg, MSU Stockholm (nyval)

Emilia Johannesson, MSU Västra Götaland Norra (nyval)

Josefin Nohrborg, MSU Örebro

Patrick Benabou, MSU Värmland

Frågor eller kommentarer? Se kontakt nedan.

Stora Nygatan 30

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.