Savo Sevic nyvald riksordförande för Moderat Skolungdom

Lördagen 18 mars valdes 19-åriga Savo Sevic från Södermalm, Stockholm till riksordförande för Moderat Skolungdom som hade sin årliga rikskonferens i Nacka. Moderat Skolungdom är Nordens största skolpolitiska nätverk och är en stor del av Moderata Ungdomsförbundet. Moderat Skolungdom finns representerat på många skolor över hela landet.

• Det känns helt otroligt att jag ska få äran att leda Nordens största skolpolitiska nätverk, Moderat Skolungdom. Jag kommer jobba för är att vi får den plats vi förtjänar i det politiska finrummet.
  • Vår organisation ska vara den starkaste rösten mot flumskolan och det är vi som kommer sätta frågor som situationen för lärare, finansieringen av skolan och den bristande disciplinen i rampljuset. Vår organisation behövs för att vi är det enda alternativet som kan ge svenska skolungdomar en chans att påverka sin vardag.

Styrelsen i sin helhet

Riksordförande: Savo Sevic, MSU Stockholm (nyval)

Vice riksordförande: Markus Bengtsson, MSU Halland (nyval)

Ledamöter:

Amanda Broberg, MSU Stockholm (nyval)

Emilia Johannesson, MSU Västra Götaland Norra (nyval)

Josefin Nohrborg, MSU Örebro

Patrick Benabou, MSU Värmland

Frågor eller kommentarer? Se kontakt nedan.

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.