SBF:s styrelsebeslut och rekommendationer angående kommande evenemang

Under ett extrainsatt styrelsemöte torsdagen 12 mars, beslutades att alla av SBF sanktionerade tävlingar och utbildningar ställs in fram till och med den 20 april 2020. Detta med anledning av de senaste dagarnas spridning av Coronaviruset både i Sverige och i världen.

Även Brottningsforum och Brottargalan som skulle hållits den 18 april, ställs in. SBF kommer att kontakta alla föreningar som har anmält sig till dessa evenemang med mer information.
Svenska Brottningsförbundets årsmöte den 19 april kommer att genomföras via digitala kanaler för att möjliggöra deltagande på distans. Mer information om detta kommer att skickas ut.

Svenska Brottningsförbundets rekommendation är att även de tävlingar som inte kräver sanktion, som exempelvis nybörjartävlingar, ställs in. Beslutet och ansvaret huruvida rekommendationen följs, ligger hos arrangören. Detsamma gäller för klubbarnas träningsverksamhet.

Gällande kommande Landslagsaktiviter:

V. Freindenfelds Open, Lettland FS17, FS20 - 13-15/3 - framflyttat till hösten 2020.

OS-kval, Budapest GR, WW - 19-22/3 - framflyttat till maj.

Tallinn Open, Estland WW17, GR17, GR20, FS17, FS20 - 27-29/3 - framflyttat på obestämd tid.

Träningsläger i Österrike GR - 6-15/4 - inställt.

Påskläger i Helsingborg WW17, WW20 - 9–12/4 - inställt.

OS-kval, Bulgarien GR, WW - 30/4-3/5 - framflyttat till juni.

Svenska Brottningsförbundets elitverksamhet arbetar just nu på att ta fram en handlingsplan för våra landslagsaktiva för att kunna fortsätta bedriva en elitsatsning utan att ta onödiga risker.

Svenska Brottningsförbundet kommer att fortsatt informera om hur verksamheten påverkas via vår hemsida och sociala medier.

Kontaktpersoner

Tävlingsfrågor, Christer Persson christer.persson@swedewrestling.se 08-699 63 25

Landslagsfrågor, Zakarias Tallroth, zakarias.Tallroth@brottning.rf.se  08-699 63 27

Övriga frågor, Samuel Lund, samuel.lund@brottning.rf.se 08-699 63 26