Scen-succén startar i Göteborg och därefter Sverigeturné med exklusivt gästspel på anrika Apollo Theater i New York!

2Entertain - Part of Moment Group

”Akut angelägen och underhållande” så beskrev Dagens Nyheter ”From Sammy with Love” efter premiären. Efter 184 utsålda föreställningar så väntar nu gästspel på Lorensbergsteatern den 9-24 september och därefter en Sverigeturné, plus ett exklusivt gästspel på The Apollo Theater i New York den 10 november.

Den dansanta och musikaliska berättelsen om legenden Sammy Davis Jr var en långkörare på Stadsteatern i Stockholm. Sedan premiären 2012 har den spelats för fulla hus. Huvudrollsinnehavarna Rennie Mirro och Karl Dyall gestaltar Sammy Davis Jr, vars liv återberättas av manusförfattaren Jonna Nordenskiöld.

”När publiken står upp i applådtacket, gör jag det också, med tårarna trillande, skrev Svenska Dagbladets kritiker efter premiären”

Rennie Mirro och Karl Dyall hade just avslutat 2 ½ år med ”Singin´in the rain” och deras musikalframgång på Oscarsteatern, tillsammans med motspelaren Hanna Lindblad, var enorm. Musikalen nominerades till 9 Guldmasker av 10 möjliga och tog hem alla 9, vilket aldrig hänt tidigare. Det var under den här tiden de fick idén till att göra en föreställning om Sammy Davis Jr, som i manusförfattaren Jonna Nordenskiölds händer även kom att handla lite om dem, som båda är barn till svarta musiker s k ”jazzbarn”.

”From Sammy with Love” besöker inte bara Göteborg i september utan kommer även turnera runt om i Sverige och genomföra ett exklusivt gästspel i New York på den legendariska scenen The Apollo Theater.

”Det känns som en dröm går i uppfyllelse. Sammy Davis Jr hade några av sina mest bejublade framträdanden på just Apollo Theater och nu ska vi få göra entré, det är helt fantastiskt”, säger Karl Dyall.

”Redan 2009 besökte vi Apollo Theater men först nu har allt fallit på plats efter att Vicky von der Lancken knutit ihop trådarna”, säger Rennie Mirro.

Fotnot
Karl Dyall och Rennie Mirro är två av Sveriges absolut skickligaste dansare och musikalartister. Bägge har belönats med Guldmasken, MusikalSveriges främsta utmärkelse. Karl Dyall kommer från streetdance-genren, medan Rennie Mirro inledde sin karriär med klassisk balett på Operan. Showdans med sång och skådespeleri är deras signum och i föreställningen ”From Sammy with Love” inkluderas även ekvilibristisk stepp, allt i koreografi av David Dalmo från Bounce.

Kortfattat om huvudrollsinnehavarna:

Namn: Karl Dyall
Ålder: 49
Guldmasken-vinnare: Fame 1992
Största händelse i karriären: Genombrottet med musikalen Fame. Premiären med Bounce 1998.
Visste du inte: Spelade i tv-succén Nilecity (med Robert Gustafsson och Johan Rheborg).
Namn: Rennie Mirro
Ålder: 44
Guldmasken-vinnare: Grease 2004, Singin' in the rain 2006
Största händelse i karriären: Stående ovationer mitt under premiären av Singin´in the rain. Sommarens föreställningar av From Sammy with Love i Rålambshovsparken.
Visste du inte: Solist i Kungliga Opera-baletten 1989-97

En Kulturhuset Stadsteatern Stockholm Produktion presenteras av Vicky Nöjesproduktion, 2Entertain & HitNöje

Press: Magnus Stråberg, PR & Company 0705-16 60 90

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar