Schibsted Brand Studio stärker upp med två helt nya tjänster

För att vässa erbjudandet mot marknaden och fortsätta skapa prisvinnande innehåll stärker Schibsted Brand Studio nu upp verksamheten och tillsätter två helt nya tjänster. "Vi har lagt ett mycket framgångsrikt 2018 bakom oss och vill självklart fortsätta vara bäst. Därför känns de nya tjänsterna helt rätt för vår fortsatta framgång", säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.
Karin Schmidt, Head of Business Development & Tobias Waldefeldt Lindner, Head of Creative Editorial.

I höstas utsågs Schibsted Brand Studio till Brand Studio of the Year (<20 pers) på prestigefyllda Native Advertising Awards i Berlin. Dessutom åkte man hem från Tyskland med guld, silver och brons i de tre övriga kategorier som man nominerats i.

Och nu växlar Schibsted Brand Studio upp ytterligare.

För att möta den växande efterfrågan och vässa sitt erbjudande än mer tillsätts nu två helt nya tjänster.

Karin Schmidt, som det senaste året varit tillförordnad chef för studion, får en ny roll som Head of Business Development när Josefine Kvarnström nu återvänder från föräldraledighet.

I sin roll ska Karin Schmidt fokusera på att dels utveckla den befintliga affären, dels skapa möjligheter till nya produkter och intäktsområden för studion. Karin har varit många år i Schibsted och Schibsted Sales & Inventory (SSI) med roller inom affärsutveckling och projektledning.

Tobias Waldefeldt Lindner återvänder till Schibsted och SSI i rollen som Head of Creative Editorial, med fokus på kreativa koncept och innehållsmarknadsföring som skapar effekt och värde för såväl Schibsteds användare som annonsörerna.

Tobias Waldefeldt Lindner har jobbat som nöjeschef på Aftonbladet och var tidigare redaktionschef på Schibsted Brand Studio, innan han under det senaste året var med och startade contentbyrån We Are Stories.

– Med Karin och Tobias på plats tar vi ytterligare ett kliv när det gäller vår affärsutveckling. Dagens innehållsmarknadsföring ställer höga krav gällande såväl produktutveckling och teknik som kreativ höjd och genomförande. De här två nya tjänsterna kommer, tillsammans med hela det fantastiska teamet i Schibsted Brand Studio, att göra oss ännu spetsigare i vårt erbjudande mot marknaden, säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.

Tillväxten för native och innehållsannonsering har varit stark de senaste åren, och Schibsted Brand Studio har under den senaste treårsperioden vuxit snabbare än marknaden. I dag arbetar Schibsted Brand Studio med native och innehållsmarknadsföring på alla Schibsted-ägda plattformar, inklusive sociala medier.

– Det finns stor potential i den kreativa affären, både inom ramen för de befintliga produkter och erbjudande vi jobbar med i Brand Studio idag men även nya spännande områden och lösningar som jag ser fram emot att jobba vidare med framöver. Det ska bli superkul att fortsätta att jobba med alla fantastiska kollegor och att tillsammans ta Brand Studio till nästa nivå, säger Karin Schmidt.

– Det här är en drömtjänst. Jag ser verkligen fram emot att återvända till SSI och Schibsted Brand Studio. Kraften hos alla de varumärken vi får möjlighet att jobba med, i kombination med alla grymma och drivna kollegor i huset, gör mig sjukt peppad på mitt nya uppdrag. Att skapa kreativa lösningar som gynnar såväl användarna på Schibsteds sajter som våra annonsörer är något jag verkligen brinner för, säger Tobias Waldefeldt Lindner.

Tobias tillträder sin nya roll i början av mars och Karin tillträder 1 april.

Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight. Tel: 0739-997856. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.